Soms komen sprookjes uit!

Over veulens en paardenmoeders
gitje
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 06 feb 2009, 19:21

Soms komen sprookjes uit!

Bericht door gitje » 12 sep 2011, 23:09

Tja, zo zie je een hengst en sta je helemaal te kwijlen en zo is je merrie er drachtig van!

Zo zag ik Gayo voor het eerst vorig jaar; smoorverliefd was ik op hem!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gayo V heb ik in mei naar Nederland gehaald voor een dekking met mijn merrie Roquera. Gayo is en Apto gekeurde vos hengst van toen nog 3 (hij is in augustus 4 jaar geworden).


Kom maar mee manneke naar je meisje


Afbeelding



Afbeelding



Het is zijn eerste dekking en hij vind Roquera gelukkig ook leuk!

Afbeelding




Afbeelding


Job done! Wat is hij braaf, jeetje wat een gentleman!


Afbeelding

Hier loopt hij lekker te blinken in de zon!

Afbeelding

Gayo heeft echt een geweldig fijn karakter!
Arti van het forum kwam Gayo bekijken bij mij en was ook helemaal gecharmeerd van hem. Dus mocht Gayo ook haar merries Calida en Artista dekken. Beide merries waren meteen drachtig, helaas was bij de nacontrole het vruchtje bij Artista weg, gelukkig was het vruchtje bij Calida goed gegroeid.
Roquera was niet van de veulenhengstigheid drachtig, maar gelukkig is het daarna wel gelukt en bij de 2e controle was het vruchtje ook goed gegroeid. Dus Gayo gaat als het allemaal goed gaat voor 2 forumveulens zorgen.
Het was een heel avontuur wat ik samen met Arti heb mogen beleven.
Ik ben zo benieuwd wat voor veulens er geboren worden volgend jaar bij Arti en mij en met welk kleurtje! Spannend hoor!
Vriendelijk zijn kost niets.....

Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Bericht door Monique » 12 sep 2011, 23:23

Wat een mooie hengst!!!
groetjes, Monique, Duende en Ashley

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 12 sep 2011, 23:39

Knapperd en wat idyllisch zo met die bloemen en zo! :?

Was leuk trouwens om je in het echt te ontmoeten op HE!

Arti
Lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 05 mar 2009, 13:21

Bericht door Arti » 13 sep 2011, 08:36

Hij ging de bloemetjes buiten zetten ! :mad:
Je paard is de spiegel van je ziel, polijst hem tot ie blinkt en als je er positief in kijkt zie je iets prachtigs.....

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 13 sep 2011, 13:01

Romantische entourage.... geen wonder dat het soepeltjes ging. Jullie hadden aan alles gedacht, een mooie hengst , mooie merries... en het sfeertje :lol:

Ben benieuwd naar het resultaat volgend jaar.
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 13 sep 2011, 15:05

Mooi paard zeg !
Wat vreselijk leuk om je in het echt te ontmoeten, helaas veel te kort gesproken maar een gezicht bij een forumnaam is wel zo leuk.

Zou bijna zeggen, zullen we met zijn allen een eigen evenement gaan organiseren, al was het alleen maar om elkaar te zien en de paarden. Want het is erg jammer dat het weer klaar is en we nou weer een heel jaar moeten wachten.

11 maanden, vos, bruin, zwart... jemig wat spannend !
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

gitje
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 06 feb 2009, 19:21

Bericht door gitje » 14 sep 2011, 23:32

Idd leuk om zo mensen van het forum te zien! Al heb ik er ook verschillende gemist! Volgende keer beter of idd een forumdag??

Tja spannend hoor 11 mmd - 2,5 = nog 8,5 mnd te gaan!

Tja, op een foto lijkt de tuin altijd mooier en gelukkig kunnen jullie hier het onkruid niet zien :( .
Vriendelijk zijn kost niets.....

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 15 sep 2011, 07:35

Op de foto is het een sprookje zoals je met Gayo aan komt wandelen, onkruid zie ik niet, alleen een zeer romantisch plaatje waar je bij wegzwijmelt.
Wat een rijkdom, en vooral wat een passie.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Arti
Lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 05 mar 2009, 13:21

Bericht door Arti » 18 sep 2011, 17:33

Het was echt een sprookje hè Gitje !
Wat een kanjer en wat fijn dat we hem effe voor onszelf hadden, luxe 1e klas
Samen wachten Afbeelding
want meneer neemt er de tijd voor

Afbeelding

En dan hoppa !
Afbeelding


Het ging zo goed dat ik de volgende dekking alleen heb gedaan, Calida bleef netjes staan en Gayo dekte ontzettend netjes en beheerst dat het gewoon een eer was om erbij te mogen zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Je paard is de spiegel van je ziel, polijst hem tot ie blinkt en als je er positief in kijkt zie je iets prachtigs.....

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 18 sep 2011, 18:09

Jemig zeg, wat is er een hoop te zien op de foto's en wat een aangenaam paard is dat! Een echte heer, galant, correct, vriendelijk wat een lot uit de loterij.
Mooi om mijn vooroordeel weg te nemen, vossen, bij de KWPN-ers in elk geval, zijn vaak erg afstandelijk. Maar hij is de tweede PRE vos die ik zie die heel erg fijn is in zijn karakter. Een vrolijke jongen zo te zien.

En oh, wat ben ik nu benieuwd wat voor kleur daar uit gaat komen. Dat is natuurlijk afhankelijk van moeder natuur en genen kennis.
Volgens mij heeft daar vast wel iemand een idee over.
Zonder iets te weten van kleur en afkomst gok ik op bruin.

Maar nogmaals, mooi beschreven en vooral d eopmerking van Arti; "Een eer om erbij te mogen zijn" Mooi ! :razz:
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Plaats reactie