Vol trots stel ik aan jullie voor : Carantoñas Rio

Over veulens en paardenmoeders
Arti
Lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 05 mar 2009, 13:21

Vol trots stel ik aan jullie voor : Carantoñas Rio

Bericht door Arti » 08 mei 2012, 08:00

Vanmorgen om klokslag 5 uur ging de wekker en ik zag meteen ; het is zover !
Calida was inmiddel enorm geworden en stiekum hoopte ik op een zwembad water ipv een uit de kleuiten gewassen wassen veulen. Rustig zijn we naar haar toe gegaan, het water brak en om kwart over 5 waren de voetjes zichtbaar. Effe brak bij mij de paniek uit want er stak een heel dik hoefje uit , dat beloofd wat :shock: . Al gauw ging Calida rondjes lopen krabben liggen en weer opstaan en na de tweede keer ging ze goed liggen zodat ik haar even kon helpen want de beentjes staken er al uit en het snoetje was al zichtbaar. De uitdrijving ging vrij rustig omdat ze weet dat ik haar help als het zwaar wordt.
Toen hij er half uit was ben ik even op afstand gebleven om het veulen en mama contact laten maken, het meest emotionele en bijzondere moment van een geboorte
Dan heb ik het altijd effe teveel ,zo overweldigend en mooi zoveel blijdschap dat het weer allemaal goed gegaan is. We hebben wat foto's gemaakt en heb ze met rust gelaten om te gaan douchen en een paar smsjes te sturen .

In eerste instantie wilde ik het veulen Botijo noemen maar eigenlijk vindt ik ze beide zo bijzonder dat ik voor Rio gekozen heb, die naam kwam zomaar in me op en past helemaal bij hem.
Iedere keer verbaas ik me over de enorme veulens die Calida ter wereld brengt en hoe prachtig ze uitgroeien.
Stiekum en begrijpelijk hoopte ik op een merrieveulentje maar een gezonde hengst is natuurlijk ook fantastisch !
Hier een paar plaatjes van zijn eerste levensuur


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je paard is de spiegel van je ziel, polijst hem tot ie blinkt en als je er positief in kijkt zie je iets prachtigs.....

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 08 mei 2012, 08:13

Gefeliciteerd! Wat een mooi manneke, nu al :)

Die eerste foto vindt ik heel bijzonder, Calida kijkend naar het kleine hummeltje nog in het vlies.
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Furia
Lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 31 mei 2008, 13:35

Bericht door Furia » 08 mei 2012, 08:34

Gefeliciteerd!!!! Wat een knoepert zeg! Kon hij de melkbar goed vinden???? Veel geluk met je mooie hengst!
TE KOOP:
BIOLA GOUD BIJ DE 4 JARIGE
SUB KAMPIOEN VAN T RAS 2011!!!!!
www.ykb-andalusiers.com

Arti
Lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 05 mar 2009, 13:21

Bericht door Arti » 08 mei 2012, 09:37

Dank je wel ! Hij is inderdaad enorm groot, ik snap niet hoe hij in de buik heeft gezeten en ik schrok echt de dikte en grootte van zijn hoefje toen dat tevoorschijn kwam.
Hij moet een rare knik maken om te drinken maar het lukt hem toch ieder keer weer, Calida helpt hem ook door goed het uier aan te bieden. Net was ik even bij ze en meneertje bokt al rond op stal !
Zijn kleur is moooiiii ,heel zacht beige caramel en ik heb net ook nog een snepje ontdekt .
Afbeelding

Straks gaan ze lekker even naar buiten en dan zal ik jullie bestoken met nog meer plaatjes en filmpjes 8-)

http://www.youtube.com/watch?v=KxJtassZ ... e=youtu.be



En nog wat pics van de papa

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding
Je paard is de spiegel van je ziel, polijst hem tot ie blinkt en als je er positief in kijkt zie je iets prachtigs.....

Cora
Lid
Berichten: 792
Lid geworden op: 01 jun 2008, 00:21

Bericht door Cora » 08 mei 2012, 09:43

GEFELICITEERD WAT LEUK!!!!

Echt een prachtig veulen wie was ook alweer de vader?

Barbara
Moderator
Berichten: 602
Lid geworden op: 18 mei 2010, 15:08

Bericht door Barbara » 08 mei 2012, 09:55

wat een grote knul! prachtig

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 08 mei 2012, 10:01

wow wat een goed nieuws. Gefeliciteerd. Hij is prachtig.
Doe je snel weer nieuwe update van dit prachtige veulen?

Furia
Lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 31 mei 2008, 13:35

Bericht door Furia » 08 mei 2012, 10:04

Biola was ook heel erg groot, of Furia te klein. De DA is erbij geweest en we hebben Furia moeten melken. Bio kon niet de bar vinden. Na uren is het eindelijk gelukt. Met standje nekhernia lukte het om te drinken.
TE KOOP:
BIOLA GOUD BIJ DE 4 JARIGE
SUB KAMPIOEN VAN T RAS 2011!!!!!
www.ykb-andalusiers.com

Charadja
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2011, 11:23

Bericht door Charadja » 08 mei 2012, 11:12

ow, wat is hij mooi!!
ECHT SUPER GEFELICITEERD!!!
(Onze Bobby is ook vandaag jarig leuk leuk!!)

Rio is n mooie naam voor zo'n mooi manneke
Oef wat zul jij genieten :)
K slik even n brok weg..die foto waar Calida naar hm kijkt, helemaal verliefd op haar mini
Love is Life's most beautiful mistery
Charadja we missen je onwijs, ooit is onze kudde weer compleet

barrye
Berichten: 296
Lid geworden op: 28 mei 2008, 11:09

Bericht door barrye » 08 mei 2012, 11:15

Zo Gefeliciteerd.

Wat een knoeperd al!!

Geniet ervan!
Kijk eens op onze nieuwe website.!!

www.andalusiershow.nl
www.zadelmakerij.eu

Plaats reactie