Onze knappe Jyphi, Sergio de la Injustica!!

Over veulens en paardenmoeders
Furia
Lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 31 mei 2008, 13:35

Bericht door Furia » 11 jun 2012, 21:53

Dank je!

Famosa is vandaag weer gescant. Jyphi is aan de race, dus een teken dat Moos weer hengstig is. Dr binnen kant ziet er goed uit zei de DA. Ik moet Moos en Jyp goed in de gate houden. Zou zonde zijn om de veulenhengstigheid te missen. Ze zijn dan het vruchtbaarst.
TE KOOP:
BIOLA GOUD BIJ DE 4 JARIGE
SUB KAMPIOEN VAN T RAS 2011!!!!!
www.ykb-andalusiers.com

Aline
Berichten: 129
Lid geworden op: 10 jun 2008, 10:10

Bericht door Aline » 16 jun 2012, 21:21

Wat een leukerd!
Phia en Jytte allebei gefeliciteerd :lol:

En, heb je de veulenhengstigheid van Famosa benut om weer te laten dekken of was ze nog niet zover?

Furia
Lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 31 mei 2008, 13:35

Bericht door Furia » 16 jun 2012, 22:34

Donderdag was het eitje 3 cm en de baarmoeder aan het voort bereiden, vandaag was de bedoeling dat Moos gedekt werd. Maar helaas was Moos niet geïnteresseerd in Danzarin. Gister was ze nog hengstig en het eitje is denk ik vanmorgen er af gegaan. Dus weer scannen over 16/17 dagen. Frank en Joyce waren helemaal weg van Jyphi.
TE KOOP:
BIOLA GOUD BIJ DE 4 JARIGE
SUB KAMPIOEN VAN T RAS 2011!!!!!
www.ykb-andalusiers.com

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 18 jun 2012, 23:24

Durf je dat dekken op de veulenhengstigheid wel aan met een oudere merrie dan? Met Friezen raden ze dat altijd sterk af bij merries boven de 12 jaar? Die veulenhengstigheid hebben ze dan nodig om de baarmoeder weer goed op te schonen, om pas daarna weer een poging doen? Het levert wel vaak een mooi eitje op, maar bij oudere merries juist daarna vaak het voortijdig afbreken van de dracht?
Naja! Moos heeft zelf besloten nog ff te wachten toch?

Furia
Lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 31 mei 2008, 13:35

Bericht door Furia » 18 jun 2012, 23:59

Ik kwam de DA tegen en hij vond het raar dat ze afsloeg. Eitje was donderdag 3 cm. Hij vroeg of ik nog wat had gezien het weekend, nee dus. We hebben besloten om op 26 juni hengstig te spuiten, 20 dagen na de geboorte.

Famosa haar baarmoeder zag er goed en schoon uit. Het was al aan het voorbereiden op de hengstigheid.
TE KOOP:
BIOLA GOUD BIJ DE 4 JARIGE
SUB KAMPIOEN VAN T RAS 2011!!!!!
www.ykb-andalusiers.com

Plaats reactie