Flessenveulen

Over veulens en paardenmoeders
Plaats reactie
Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Flessenveulen

Bericht door Nicole » 30 okt 2012, 16:01

Hoe een paard 'in de war' kan zijn met mensen en soortgenoten, afgezien van het 'gedrag van de cowboy die zo te zien niet helemaal in de gaten heeft.
Dit kan gebeuren bij veulens die te vroeg in handen van mensen zijn. Ze zien mensen als soortgenoot, en vooral als een paard een sterk karakter heeft dan laat hij weten wat hij wel en wat hij niet wenst.

Paarden moeten opgevoed worden door paarden, al was het maar om dit gedrag te voorkomen.

Filmpje
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

andafries
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 31 mei 2008, 00:01

Bericht door andafries » 30 okt 2012, 19:04

Sorry hoor maar dit was ook paardje pesten. Dat gedoe met dat zadeldekje. Paard was er gewoon zat van.
Maar je heb gelijk dat paarden opgevoed moeten worden door paarden. Wij hebben lang geleden ook een flessen veulen gehad omdat de moeder kort na de geboorte gestorven was. Maar dan moet je consequent zijn voeren en gelijk weer naar de andere paarden.. Dat veulen heeft het gered en is een goede fok merrie geworden. Ik vindt zo wie zo dat getut aan veulens en jonge paarden maar niks een paard is een paard geen mens.

Indira
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 31 mar 2011, 18:41

Bericht door Indira » 01 nov 2012, 15:33

andafries schreef:Sorry hoor maar dit was ook paardje pesten. Dat gedoe met dat zadeldekje. Paard was er gewoon zat van.
Maar je heb gelijk dat paarden opgevoed moeten worden door paarden. Wij hebben lang geleden ook een flessen veulen gehad omdat de moeder kort na de geboorte gestorven was. Maar dan moet je consequent zijn voeren en gelijk weer naar de andere paarden.. Dat veulen heeft het gered en is een goede fok merrie geworden. Ik vindt zo wie zo dat getut aan veulens en jonge paarden maar niks een paard is een paard geen mens.
Helemaal eens. 'Stoere Cowboy' wordt even goed op zijn plek gezet.
Zo'n jong dier hoort lekker in de weide te spelen met vriendjes en niet gepest te worden met dekjes op zijn rug.
Mijn blonde dames: PRE Indira en Haflinger Michella.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 02 nov 2012, 12:18

Goh, het paard is afgemaakt.... hij bleef mensen aanvallen.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Indira
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 31 mar 2011, 18:41

Bericht door Indira » 02 nov 2012, 19:04

Nicole schreef:Goh, het paard is afgemaakt.... hij bleef mensen aanvallen.
Triest...
Mijn blonde dames: PRE Indira en Haflinger Michella.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 02 nov 2012, 19:10

Ja, mensen houden van dieren... tenminste, als het beessie naar de baas luister, anders is de liefde snel over.
Zonde, ben ik met je eens. Weer een paard wat de dupe is van meningen, ideeën en trainingswijzen die je ... nou ja, laat ik maar 8)
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Plaats reactie