Gaello krijgt een veulen...

Over veulens en paardenmoeders
Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 19 feb 2013, 13:15

Kan je alleen maar aanraden om contact op te nemen met het stamboek, Annick Meurant is dat volgens mij in België. Zij kan je daar ongetwijfeld mee helpen.
Hanne kan je vast aan het nummer helpen, en wie weet is er wel een passende opfokplaats die zij weet.
Er zijn vast wel vaker 'ongelukjes' met een gelukkige afloop.

Wel spannend hoor...
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

ohanner
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 06 jun 2011, 17:20

Bericht door ohanner » 19 feb 2013, 19:32

idd, als je wilt geef ik Annick haar nummer privé door. verder is er op FB een grote groep actief die ook veel weten ivm stamboeken enzo. Zij zouden je ook al wat kunnen helpen.
Verder ken ik maar 1 PRE fokker aan de kust waar je volgens mij ook je veulen in opfok zou kunnen zetten. Manege Cavallus. Hun site ziet er wel maar basic uit, maar wil niet zeggen dat de verzorging van de paarden basic is hé

Amarillo
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:17

Bericht door Amarillo » 19 feb 2013, 21:03

Bedankt, ik had Annick Meurants gegevens al van toen ik Gaello gekocht heb.
Ik heb het ook eens voorgelegd aan de eigenaars (ik zou alweer vanalles beginnen regelen, terwijl het nog altijd hun veulen is). Ze willen nu even wachten tot het veulen geboren is en dan contact opnemen met Annick om uit te zoeken hoe en wat.
Cavallus bestaat denk ik niet meer. Is nu veranderd naar Equibeach. Ik weet niet of er daar nog altijd een opfok is. Maar in mei moet ik daar toch binnen (ben weer fotograaf van dienst voor de endurance wedstrijd). Ik kan dan eens rond informeren.

Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

Bericht door Cyrina » 20 feb 2013, 10:01

Het veulen kan gewoon ingeschreven worden hoor. Wel moeten alsnog alle papieren ingevuld en je betaald extra vanwege de te late aanmelding.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 20 feb 2013, 11:42

Ze willen nu even wachten tot het veulen geboren is en dan contact opnemen met Annick om uit te zoeken hoe en wat.
Ja, dat zijn wijze woorden. Moeilijk hè geduld, het is ook zo leuk een nakomeling van je paard.

Wanneer is de merrie uitgerekend?
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Amarillo
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:17

Bericht door Amarillo » 25 feb 2013, 12:54

Nicole schreef: Wanneer is de merrie uitgerekend?
Voor elk moment nu. Ik ben vol ongeduld aan het wachten op dat telefoontje. En het blijft maar duren. Aan de andere kant is het wel goed want met die koude die we al gehad hebben dit weekend was het maar best dat het dan niet geboren werd. Maar deze week wordt het weer warmer, dus dan mag hij/zij wel eens komen.
Een meisje op stal zei me nog, meestal als ze over tijd gaan zijn het hengstjes. Ok, misschien mag hij dan toch nog even wachten ... wink

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 25 feb 2013, 14:04

Spannend..

Vrouwtje ongeduld. wink
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Amarillo
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:17

Bericht door Amarillo » 14 mar 2013, 12:30

Wel het heeft een tijdje langer geduurd dan verwacht, maar het is dan toch eindelijk zover. Ik ben net niet helemaal gek geworden ;)
Gisteravond kreeg ik een berichtje dat de merrie kegeltjes had. Vol spanning zitten rondspringen in huis. Zou ik nog in bed kruipen of niet? Dan om 3 uur 's nachts een telefoontje dat het veulen er net uit was. Dus vlug in de auto gesprongen en zo vlug als de bevroren wegen het toelieten (dus niet zo vlug als ik zou willen) ernaartoe gereden.
Toen ik zo'n 20 minuten/half uur later toekwam stond het veulen al recht en was al aan het drinken. Een ferme merrie, met benen nu al bijna even lang als die van mama. Na het drinken ging ze niet weer liggen, maar bleef nog even naarstig rondwaggelen. Het zal een serieus karaktertje worden.
Foto's volgen nog.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 15 mar 2013, 08:05

O wat leuk, alles goed met moeder en kind?
Een merrie, dat scheelt misschien wel wat kopzorgen, of maakt het niet uit wat de nakomeling is.

Wat een korte nacht zul je gehad hebben, net alsof je moeder wordt.
Reuzen benieuwd naar de foto's, volgens mij is ze het eerste forumveulen, dus wie weet iets voor de maand april? Paard van de maand, jouw nakomelinge van je mooie paard. :razz:

Beschuit met muisjes, roze muisjes.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Amarillo
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:17

Bericht door Amarillo » 16 mar 2013, 22:06

Ja alles goed, de moeder had eerst wat naweeën, maar dat is weer goed gekomen.

Ik heb helemaal niet geslapen die nacht en ik heb er ook nog eens een verkoudheid aan overgehouden, maar dat heb ik ervoor over.

In België zijn het doopsuikers, hoe meer hoe liever ;)

Hier zijn wat foto's te zien.
http://paardentango.forum2go.nl/post43808.html#43808

Plaats reactie