Doma Vaquera/ barok zadel

Zadels te koop
Plaats reactie
Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

Doma Vaquera/ barok zadel

Bericht door Cyrina » 10 feb 2012, 15:35

Ik verkoop mijn Ludomar Jerezana.

Dit zadel is met Zalea (lamsvel) er over een Doma Vaquera zadel om te zien en heeft ook gewoon die opbouw.
Echter heeft dit zadel over de zitting ook gewoon leer. Je kunt dit zadel dus zonder Zalea gebruiken en dan heb je om te zien een barok zadel (de mijne is zwart).

Heel leuk dus, want in een handomdraai heb je voor het zicht opeens een heel ander zadel.

Alleen voor mij is dat nadeliger. Bobby maakt fikse stops, en zo'n leerlaag is toch wat harder dan de normale DV zadels die onder het lamsvel gelijk het zachte opvulmateriaal hebben. Daarom heb ik nog wel eens een au momentje :oops:
Ik wil dus gewoon een DV zadel die zit als een uitgesleten zachte stoel.

Voor meer info over het zadel; http://www.hue-hott.de/shop/USER_ARTIKE ... b6e3be1390

Helaas staat er geen foto zonder het lamsvel bij, maar die kan ik eventueel wel maken.

De mijne is een brede (boommaat 34/ 35). Doordat de kussen achter wat teruglopen vergeleken met de standaard DV modellen, ook geschikt voor korte paarden.

Vraagprijs 475,- met staartriem , DV en AE beugels en dekentje wat voorop het zadel ligt. De Zalea heeftwel gebruikssporen met name helemaal achterop het zadel is het wol wat losgelaten en is hij dus wat kaal, maar nog prima te gebruiken.

Afbeelding

Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

Bericht door Cyrina » 08 mar 2012, 21:30

Zo is het zadel zonder Zalea;

Afbeelding

Plaats reactie