Gezichtsuitdrukkingen, zie jij ze?

Gedrag en vraagstukken
smartie
Lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 19 sep 2009, 21:21

Bericht door smartie » 20 dec 2011, 19:32

Vrouwen, ja, het is af en toe net een goedkope soap.... :-( dan ben ik de dagen aan het aftellen :? maar op de nieuwe stal staan weer een groot aantal vrouwen, ben ik bang :mad: nou ja een schone lei en niet teveel met anderen bezig zijn. Lekker met mijn vriendje!! We hebben daar op de nieuwe stal, aan het einde van de weg een bos...... :smile: dusse daar zullen we het vaakst te vinden zijn :)
Paarden zijn niet mijn hele leven,zij maken mijn leven heel!

Furia
Lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 31 mei 2008, 13:35

Bericht door Furia » 20 dec 2011, 23:45

Ik kon vroeger aan Koos zn koppie 's morgens zien in wat voor bui hij was. Soms had hij een kop van, vandaag hahahha LOL :cry: :-x Als ik toch ging rijden, dan kon ik er donder op zeggen dat er bakkabouters waren achter elke paal en grassprieten. Ook zag hij dingen 10 km verder op. Dan kende hij ineens geen volte meer. Een wending was een GP onderdeel. Dan moest ik hem echt in de smieze houden. Hij kon dan heel langzaam zn hoofd wat hoger doen, skopje KOOS! Oja, dan 2 tellen later weer dat koppie en als hij de kans kreeg peerde hij m. Hij sprong door de teugel en ik kon meeliften. Ik wist waar hij heen ging, naar de uitgang :( . Dan was het gewoon vasthouden en zitten blijven. Dan op de noodrem en een kop trekken van GOE HE! :smile: Koos was lollig met rijden of hij was echt aan het werk. Wat zn koppie zei 's morgens, was dus vaak, nou Koos aan de longe maar, want die kop.... of Koos je bent vrij, ik vertrouw je kop niet!

Koos was zindelijk, 1 hoek mesten en de andere hoek plassen. Ging er iets die dag niet volgens het boekje, dan meste hij op zn plasplek. :smile:
TE KOOP:
BIOLA GOUD BIJ DE 4 JARIGE
SUB KAMPIOEN VAN T RAS 2011!!!!!
www.ykb-andalusiers.com

Barbara
Moderator
Berichten: 602
Lid geworden op: 18 mei 2010, 15:08

Bericht door Barbara » 21 dec 2011, 20:57

Vandaag is mij opgevallen dat ik gewend ben geraakt aan Arons gezichtsuitdrukking. Normaal kijkt hij gewoon altijd zoals hij kijkt, of kijkt hij ontdeugend, of hoopvol (brokjes?) of bozig of noem maar op. Maar vandaag met de verdoving was dat allemaal weg. Gewoon een slap hoofd, slappe lippen en helemaal geen uitdrukking (of nou ja, dan een hele suffige slaperige uitdrukking). Het was heel gek! Ik vond hem pas wakker genoeg toen zijn mond er weer normaal uit zag en hij weer met zijn lipje ging trekken als we langs grasjes wandelden (en daar dus eigenlijk graag een hapje van wilde nemen).

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 22 dec 2011, 08:41

Ga maar eens goed kijken, want pas als je echt goed gaat kijken zie je pas hoeveel verschillende uitdrukkingen je paard heeft.
Paarden onderling 'praten' met hun gezicht, ze kijken niet zomaar naar de ogen van de ander. Het is leuk als je doelgericht gaat kijken om te leren ontdekken.
Mensen hebben ook veel uitdrukkingen, de leugendetector werkt o.a. ook met die uitdrukkingen. Een glimlach echt een glimlach gemaakt, pak maar eens een spiegel en bewonder jezelf hoe ontzetten 'vals' die niet echte glimlach is. En dan ontdekken hoezo daar zoveel verschil in is. Het juiste antwoord is een heel subtiel spiergebruik tussen de ogen.

Als je daar wat meer geoefend in bent kun je aan het gezicht, in combinatie met het lichaam steeds beter de 'taal' ontdekken van je paard tegenover jou en tegenover zijn of haar soortgenoten.
(Moet je wel de oogkleppen aflaten :mad: )

Ogen spreken het meest, de zachte uitdrukking, de verbaasde uitdrukking, de belangstellende uitdrukking en de gespannen uitdrukking etc. etc.

Gezichten trekken voor eten telt eigenlijk niet echt mee, dat is niet echt natuurlijk paarden gedrag en ook geen echte paardentaal maar is aangeleerd gedrag. Alle onnatuurlijke dingen die mensen paarden willen aanleren doen we graag met voedsel bekrachtigen. (conditioneren). Het werkt dus doen we het na. Blijft aangeleerd gezichten trekken en bij paarden is het ook nabootsen.

Wij zijn overigens de enige wezens die aan 'ruilhandel' doen, we kopen van alles, maar ruilhandel wekt hebzucht op. Bij mens en paard.
Paarden zijn van nature niet hebzuchtig, maar agressie en voedsel(nijd) ziten heel dicht bij elkaar en zo train je de eigenschap 'hebzucht'.

Als je meer en meer gaat oefenen met kijken, dan ga je vanzelf veel zien. :razz:
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

PinkPrincess
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 jun 2012, 19:34

Bericht door PinkPrincess » 02 jun 2012, 09:01

Dit is zeer intressand, je zou een web documentaire kunnen maken hierover.

Ik begrijp in grote lijnen wel wat een dier bedoelt of het pijn heeft of beledigt is of het iets niet fijn vind of juist wel, of het tot iets aangetrokken voelt of niet, noem maar op. Ik weet van mijn dier hij enorm zelf verzekerd is en daardoor gewoon lui word, hij maakt zich nergens druk om niet omdat hij braaf is maar gewoon uit brutaliteid.

Plaats reactie