Paardenbal

Gedrag en vraagstukken
Barbara
Moderator
Berichten: 602
Lid geworden op: 18 mei 2010, 15:08

Paardenbal

Bericht door Barbara » 10 mar 2012, 14:54

http://www.paardnatuurlijk.nl/webwinkel/index.htm

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat het misschien wel heel leuk is om samen mee te spelen in de bak, wat denken jullie?

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 10 mar 2012, 16:18

Is denk ik heel afhankelijk van het paard. Ik ken paarden die er leuk mee speelden, paarden die ze sloopten en paarden die er niets van willen weten.
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 10 mar 2012, 16:49

De paps van Regalo, Perdigon speelde er al snel mee toen hij net onder het zadel was.
http://www.youtube.com/watch?v=d1ymlDWM ... E9Tyiz6QU=

Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Bericht door Monique » 10 mar 2012, 16:50

Duende vindt het geweldig, neemt 'm de hele bak mee door! Hier tijdens een schriktraning:


Afbeelding

Afbeelding
groetjes, Monique, Duende en Ashley

Barbara
Moderator
Berichten: 602
Lid geworden op: 18 mei 2010, 15:08

Bericht door Barbara » 10 mar 2012, 17:13

Het leek mij ook super leuk, ik kan Aron niet los laten lopen in de grote bak maar wel in de longeerbak en daar kan hij dan lekker spelen. t Is wel een groot ding he... :(

macho
Lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 12 jul 2008, 12:44

Bericht door macho » 14 mar 2012, 00:08

Ik heb een goedkope (kruidvat) variant. Ties is al weg als het ding maar een beetje door de wind beweegt. Hij en de bal zullen nooit vrienden worden. Macho kijkt er totaal niet naar om. Heb hem ooit eens geprobeerd enthousiast te maken terwijl ik erop zat en dat was aardig gelukt maar hij probeerde 'plons de kikker' na te spelen op die bal. Daar was ik toch ook niet zo van gecharmeerd want hij werd er gruwelijk lomp mee. Daarna is hij er nooit meer uit eigen initiatief met de bal gaan spelen en eigenlijk vind ik dat wel prima.
Volgens de buurvrouw naast de paarden ziet zij wel eens de paarden fanatiek met de bal spelen maar volgens haar rende Macho ook prachtig door wei in de tijd dat Macho alleen met mij aan de hand naar buiten mocht dus zie haar niet als betrouwbare bron wink .

Op de ponyclub waar ik les gaf hadden ze ook zo'n bal. Een aantal pony's waren bloedfanatiek met die bal een aantal andere pony's waren al weg als ze maar dachten dat ze in de buurt kwamen.

Het zou eigenlijk fijn zijn als je eens zo'n bal van iemand zou kunnen proberen. Zou zonde van het geld zijn mocht blijken dat Aron tot de club zou horen die er niets mee wil of durft. Hebben ze er wel lol in dan is het een hele leuke investering.
Red de wereld - het is de enige planeet met chocolade

Indira
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 31 mar 2011, 18:41

Bericht door Indira » 14 mar 2012, 10:06

Ik heb ooit zo'n ding voor (ik dacht) 5,- euro bij het Kruidvat gekocht. Waarschijnlijk zelfde bal als die van Ingeborg. Maar dat ding is vrij licht en waait met een beetje wind de hele bak door of tegen het draad aan dus in de bak laten liggen is geen optie. Bovendien ging mijn helden op sokken er als een haas vandoor zodra dat ding bewoog. Mijn Haffie durfde op een gegeven moment wel in de buurt te komen maar Indira niet.
Misschien zou je eerst eens zo'n goedkope bal kunnen proberen?
Mijn blonde dames: PRE Indira en Haflinger Michella.

andafries
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 31 mei 2008, 00:01

Bericht door andafries » 14 mar 2012, 10:10

Wat een prachtig filmpje van Perdigon, geweldig hoe dit paard achter die bal aan loopt. Ik had vroeger ook van die kruitvat ballen, maar dat vond ik toch eng worden. Was altijd bang dat de pony's erop zouden gaan staan en dat hij dan zou knappen. Deze lijkt ook groter. Maar wel duur moet maar eens op zoek gaan naar een sponsor voor hindernis materiaal en een bal :(

smartie
Lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 19 sep 2009, 21:21

Bericht door smartie » 15 mar 2012, 20:15

Op onze 'oude'stal hadden we een grote (lucht ) gevulde plastic bal (geen kruidvat-bal) daar reed mijn dochter met Ramiro ook achteraan, maar op een gegeven moment, zat de bal tussen zijn voorbenen, en hij zat/lag er in spagaat op, en allebei keken ze naar mij; Hellup, wat nu.....Gelukkig dat ik erbij was en de bal tussen zijn benen kon krijgen zonder dat ze een rare val zouden maken. We moesten er erg om lachen, maar sindsdien passen we er wel een beetje mee op om het rijdend te proberen. :???:
Paarden zijn niet mijn hele leven,zij maken mijn leven heel!

PinkPrincess
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 jun 2012, 19:34

Bericht door PinkPrincess » 02 jun 2012, 08:46

Bij Hypostore kun je een bal kopen voor 6,-

Ik wilde dezen toch eens proberen om te kijken of mijn paard het leuk vind.
Er zijn namelijk wel paarden die het grandioos naar hun zin hebben met een bal. Misschien kun je het eens proberen met een goedkopere variant voor je iets heel duurs aanschaft.

Plaats reactie