Eerste stappen buiten...

Gedrag en vraagstukken
Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Eerste stappen buiten...

Bericht door Patries » 15 sep 2012, 19:50

Vanmiddag zijn er op mijn verzoek foto's gemaakt van Bailando door een stalgenootje. Dit ivm de eventuele verkoop. als ik ze binnen heb, zal ik nog wel met jullie delen. Zitten volgens mij hele mooie tussen.

Na de poseersessie en rijden had ik besloten een stapje buiten de deur te wagen. Normaal (verwend als ik ben) pak ik daarvoor Ensueño, die is bomproof en lekker relaxed. Dus tja.. behalve wandelen was ik rijdend met Bailando nog nooit buiten de poort gekomen. Maar goed, heb een aantal reacties gehad op mijn advertentie en allemaal vragen ze of hij braaf is op buitenrit...wat ik nog nooit gedaan heb dus geen idee heb...

Dus vanmiddag na het rijden het hek open en het pad af de straat op.. alleen ons tweetjes. Meneer vondt het best en stapje zonder aarzeling naar voren. Op straat rechtsaf, prima en meneer wandeld gewoon met een stevig tempo voorwaarts stappend alsof hij het elke dag doet... na een paar honderd meter gekeerd en terug gereden to voorbij stal, ook geen probleem.

Nu is het een doodlopend weggetje en zonder verkeer, maar toch apetrots op mijn mannetje.
Morgenochtend waarschijnlijk met 2 dames ons eerste buitenritje maken... ben benieuwd (meneer wordt nog steeds opgewonden van dames, al is hij al half jaar ruin)
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 16 sep 2012, 08:34

Patries, veel plezier met je buitenrit vandaag. Het is een prachtige dag , mooi rustig weer.
Zo goed voor je mannetje, even wat anders dan zijn vertrouwde terrein.
Gisteren heb ik ook in de late namiddag een heerlijke bosrit gemaakt.
Dan doe ik thuis de zadels erop, hup allebei in het vrachtwaggeltje, parkeren in het Amsterdamse bos. Hoofdstellen erin en gaan. Beide schimmels met oortjes erop lekker twee uurtjes door het bos, drafje ,stappen galopje daar waar het kan, heeeeeeerlijk.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 16 sep 2012, 22:30

He wat een leuk bericht, en wat zul je trots zijn op je paard. Dat is een lekker gevoel om vast te houden en op door te gaan.
Komt allemaal el, geen haast maar samen de trots delen.

Dat gezeur over dames, dat mag niet. Denk maar aan je eigen partner, kijken mag maar aub wel je fatsoenlijk gedragen. Kunnen ze best die heren.
Vooral als wij ze er een beetje op wijzen, gedraag je...
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 17 sep 2012, 16:48

Het is toch een buitenrit geworden met Ensueno... van ruim 2 uur door platteland, dorpen, over bruggen, langs kanalen.... met veel fietsers, andere paarden, auto's , hardlopers etc...
Het waren inmiddels 5 dames geworden waarvan er 2 hengstig. Alhoewel Bailando geen ballen meer heeft... hebben die paarden dat niet echt door geloof ik.

Als ik de eerste echte buitenrit ga maken, wil ik wel dat hij zijn aandacht bij mij heeft en de omgeving. En niet dat zijn hoofd gaat om zijn harem.
Daarnaast wil ik me kunnen ontspannen en met met zeikende merries om je heen gaat dat erg moeilijk. En tja.. net als met mensenmannen, zijn ook paardenmannen geneigd met hun leuter te luisteren.

Originele plan was met 2 dames te gaan en dat was vast goed gegaan, dat is ook overzichtelijker...
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 17 sep 2012, 17:10

Als mijn paardje het doet krijgt hij een berisiping van me, maar als manlief dat zou doen... :???:

Van beide verwacht ik discipline, ik zie ook zo vaak wat maar hoe vaak moet ik niet 8)
Wie weet maak je nog eens je buitenrit, gewoon rijden werkt vaak het beste.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 17 sep 2012, 17:30

Ach ja.. Nicole, niet iedereen is zo dapper als jij. Ik doe dingen wanneer ik er vertrouwen in heb... poco a poco... zonder mijn vertrouwen gebeuren er ongelukken :cool:
Die buitenrit maak ik me niet druk om, dat komt prima in orde. Alles op zijn tijd.
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 17 sep 2012, 18:47

He Patries toch, klinkt niet zo aardig, maar dat zal vast wel aan mij liggen. Ben niet dapper, maar wel duidelijk. juist omdat ik niet zo dapper ben.
Wie niet sterk is moet slim zijn.
Discipline is geen scheldwoord, maar heel fijn voor paard en mens.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 17 sep 2012, 20:19

Jouw oordeel over mij is niet aardig nee. Discipline kennen ze bij mij zeker wel. En moppers krijgen ze bij mij ook regelmatig. Net als complimentjes.

Mannen onder elkaar zijn alleen anders als een man tussen de lekkere hengstige meiden.... daar heb je in ieder geval een baas voor nodig die goed in haar vel zit en dat is op dit moment niet zo. Heb even teveel voor mijn kiezen gehad de laatste tijd.
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Bericht door Monique » 17 sep 2012, 22:15

Ook ik ben nog steeds geen held met Duende buiten hoor, hij is eigenlijk heel braaf, maar toch.........Ik doe het wel omdat ik het zo lekker voor hem vind maar vantevoren zie ik overal gevaar in..........misschien gewoon wat voorzichtiger geworden! Alles op z'n tijd als het goed voelt ga je gewoon!
groetjes, Monique, Duende en Ashley

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 18 sep 2012, 08:51

Ja hoor, mijn leventje gaat over rozenblaadjes, dus leef je fijn uit.
Dank je voor je reactie.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Plaats reactie