Serreton PT bruin

Ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.
Welk harnachement kies jij?
Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Serreton PT bruin

Bericht door Nicole » 13 jul 2011, 10:19

Twee jaar terug was ik een maand bij Hempfling, in Denemarken, met twee jonge hengsten. Omdat ik dacht dat er tussendoor wel eens wat tijd zou zijn nam ik wat leer en m'n gereedschapskoffertje mee.

Het lukte me om er een te maken, die daar ook gebleven is, dat wil zeggen dat deze naar een dame in Finland ging. Klaus geloofde eerst niet dat ik die had gemaakt, maar ja, toch echt wel. Hij was er erg enthousiast over en herkende in elk geval de zorg en de kwaliteit.

Daarna kreeg ik weer een bestelling, twee bruine. Vin dik ook een prachtige kleur. Die gemaakt en opgestuurd. Toen kwam er nog een, en nog een...

Inmiddels kan ik dus ècht zeggen dat ik internationaal verkoop.
Finland, Denemarken, Duitsland, Noorwegen, België, Zweden, Canada en gisteren een bestelling uit Texas. :shock:

'We' gaan naar Amerika! :smile:
Weer een droom die uitkomt? Hoe werkt dat toch... &waar heb ik het aan verdiend?

Plaatjes van de bruine Serreton PT, (zonder metaal)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Een paard laten staan voor de foto zoals je graag wil is niet eenvoudig, Neptuno kijkt een beetje erg 'lullig' omdat hij niet snapt wat ik in vredesnaam wil? :mad:

Maar ze worden steeds mooier, en ik vind ze zo leuk om te maken. Doe er ook echt mijn best op om alles keurig af te werken. Volgens de regels van de tuigmakerij.

De srretons zijn, zoals je ziet, geinspireerd uit Spanje. Ik vind hun principe om eerst jaren voornamelijk op de neus te rijden erg boeiend.
Het spaart de mond, en dat is wat we graag willen, een zachte mond en de besturing op bijna niets.

Paardvriendelijk, zacht, duidelijk maar vooral 1e klasse tuigleer uit Oostenrijk.
Wilde ik even delen, want ik ben er eigenlijk best een beetje trots op. :razz: Als m'n Papa dit had geweten dan was hij vast een beetje trots op me geweest.

Nu ik zelf nog naar Amerika... dat zal tegen die tijd wel zonder m'n gereedschapskoffertje worden. Maar m'n naalden, wat draad en m'n (Spaanse) elzen, die gaan wel mee. :cry:
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

ohanner
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 06 jun 2011, 17:20

Bericht door ohanner » 13 jul 2011, 19:57

Wauw, knap gemaakt en nu klanten in Amerika!! Kan niet beter!!!!
En hoeveel vraag je voor zo 1 als ik dat mag vragen?

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 14 jul 2011, 08:14

Ze hebben me dat vak geleerd in België !
Zadel- en tuigmaker.
Uit nieuwsgierigheid en uit irritatie dat ik zelden kon vinden wat IK wilde, dus nu kan ik alles maken wat ik wil. :razz:

De prijs tot nu toe 94,- per serreton, excl. teugels.
Maar hoe meer ik leer, hoe fraaier ze worden dus gaan de prijzen wel langzaam omhoog. Alles op zijn tijd.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

ohanner
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 06 jun 2011, 17:20

Bericht door ohanner » 14 jul 2011, 09:39

Goede prijs en natuurlijk dat je prijs stijgt naargelang ze beter worden hé!
Moest ik een paard hebben, zou ik er ook wel 1 willen!

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 22 jul 2011, 12:25

Zonder paard maak ik er ook een voor je joh, geen punt. :?
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Barbara
Moderator
Berichten: 602
Lid geworden op: 18 mei 2010, 15:08

Bericht door Barbara » 24 sep 2011, 21:48

Nicole, maak je deze ook in haflinger formaat? Ik zou voor Aron graag zo'n mooie serreton willen voor het longeren en aan de hand werken!

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 25 sep 2011, 10:07

Jawel hoor, van mini tot Shire !

Alle maten zijn mogelijk, even per mail de maten van Aron doorsturen en je krijgt er een in de door jou gewenste kleur. (leer is een natuurprodukt dus de kleur kan afwijken van de plaatjes)

Even paar (2) weken geduld, want nu ben ik bezig aan een bestelling voor Australië en een ander werkstuk voor Spanje. :mad:

Wie had dat ooit gedacht...

Afbeelding
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Barbara
Moderator
Berichten: 602
Lid geworden op: 18 mei 2010, 15:08

Bericht door Barbara » 25 sep 2011, 12:59

Wauw super zeg! Welke maten heb je nodig van hem? Enne, kom je em dan bezorgen, kan je meteen mijn knapperd ontmoeten!

pancho
Lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2009, 15:45

Bericht door pancho » 26 sep 2011, 11:23

wauw!Nocole! wat geweldig!je gaat het druk krijgen komende tijd! :lol:
....PANCHO....MIJN GROTE VRIEND....

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 26 sep 2011, 12:26

Ik geloof het zelf ook niet zo, maar het is echt waar. Gek genoeg verkoop ik meer naar het buitenland dan in ons land. Wie weet gaan mensen in ons land ook zien dat nylon knopenhalsers niet bij paarden horen.
Nylon touw hoort bij boten, niet bij paarden.
Goed leer hoort bij paarden. Zo zie ik het in ieder geval.

Barbara, bezorgen is voor een beetje kostbaar, zowel in tijd als financieel. Dank je voor de vriendelijke uitnodiging. Gelukkig heb je foto's van jouw kanjer hier geplaatst, en ik vind hem prachtig.
Vrees dat ik gebruik maak van de post.

Wat in het vat zit verzuurt niet. :razz:

Stuur je per PB even de gegevens voor maatwerk door, dan heb je straks een uniek werkstuk waar je veel plezier van zal hebben.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Plaats reactie