Serreton PT bruin

Ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.
Welk harnachement kies jij?
Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 26 sep 2011, 13:23

Even snel antwoorden, moet nu echt wat gaan doen.

Tuurlijk is er een universele maat, zoals cob of full.

Maatwerk betekent dat de maat is afgestemd op dat ene paard, en dan blijven er nog zes verstelmogelijkheden over.

Hopelijk kan ik deze week om nieuwe huiden, de kleur havana (chocoaldebruin) is erg mooi en ook zeer pouliar. Die was zo op.
Maar smaken verschillen en naturel wordt ook donkerder.

Overigens kan er ookj een stuk metaal in verwerkt worden, voordeel is dat de neusband dan helemaal stabiel ligt en daardoor geen ruis geeft.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

ohanner
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 06 jun 2011, 17:20

Bericht door ohanner » 26 sep 2011, 13:38

Ok, graag full en chocolade bruin voor mij.
Met dat stuk metaal ingewerkt, moet dit dan niet passen voor je paard? Want er zijn brede en fijne neuzen hé. Maar zo niet, ook voor mij graag met metaal ingewerkt.

mimi
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jul 2009, 14:27

Bericht door mimi » 27 sep 2011, 11:37

Hoi, Nicole, ik zou er ook heel graag één willen. Ik weet alleen niet goed hoe ik de maat moet nemen.
Bij mij is het eigenlijk wel een beetje dringend, omdat ik nu volop aan de training van Goom ben begonnen, en ik ben al eventjes op zoek naar een goede serreton. Ik longeer nu met een gewoon halster, en dat is echt niet ideaal. Ik vind die in de winkel allemaal nogal zwaar, en erg duur. Deze van jou zien er erg mooi uit. Wanneer zou je er ééntje af kunnen hebben (ik wil natuurlijk ook niet voorspringen). Qua kleur vind ik de serreton die helemaal links hangt op de foto wel mooi bij Goom passen.
Nog een klein vraagje: is er eigenlijk een verschil tussen een kaptoom en een serreton?

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 27 sep 2011, 12:21

Het verschil tussen een serreton PT en een kaptoom is eigenlijk niets, het is een ander woord.
De serreton PT is volledig handgemaakt en altijd van leer. Er zitten wat handigheidjes hier en daar, zoals versterking daar waar nodig.
Het model is ook wat anders, maar het principe is gelijk.

Serreton PT staat voor mijn eigen ontwerp waar paardvriendelijk en gebruikersgemak voorop staan. Ik kon eigenlijk nooit vinden wat ik wilde in de winkels, en dit is het resultaat.

Nylon hoort niet bij paarden, maar bij de scheepvaart en om hooibalen. Dus ik werk uitsluitend met leer, een tweede huid.

Longeren met een halster werkt niet, het paard loopt wel rondjes om je heen maar vaak trekt het halster aan de andere kant naar en in het oog, en dat is niet de bedoeling. Dat is vaak meer paardje pesten.
Met een serreton PT kun je heel mooi fijn afstemmen en hoef je geen zorgen te maken over een oog wat belemmerd wordt. De kaakband voorkomt dat. (Dus geen losse nutteloze keelriem, maar een stevige kaakband)

Mimi, deze week of volgende week ga ik weer naar België, volgens mij rijden we dan via Gent. Er hangt nog wat hier, wie weet zit er iets voor je bij. Ik heb o.a. ook nog een Franse en een hele zachte Spaanse kaptoom die beiden voor een zacht prijsje weg mogen.
Wie weet is dat iets voor je?

De serretons op het plaatje zijn vetrtrokken naar Denemarken en een ervan naar België. :razz:
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

mimi
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jul 2009, 14:27

Bericht door mimi » 27 sep 2011, 14:37

Ghoh, dat zou ik super vinden!! Misschien heb je wel dan ook even tijd om eens naar Goom te komen kijken, zodat je live met hem kan kennis maken.
Helemaal geen probleem als je geen tijd hebt, hoor, ik weet hoe druk agenda's kunnen zijn. Misschien past het dan wel eens een andere keer.

Ik ben het volledig met je eens dat longeren met een halster niet goed is. Dat merk ik elke keer, hij gaat soms gewoon hangen, en tegen trekken - helemaal fout, ik weet het, vandaar mijn zoektocht naar een goed kaptoom. Maar zoals je ook aangeeft, ik vind gewoon mijn zin niet in de winkel. De kaptooms die ik hier vind zijn allemaal erg zwaar, en/of erg duur.
Vandaar dat ik zeker geïnteresseerd ben. Ik dacht vooral aan een serreton PT, voor alle leuke eigenschappen die je opsomde, maar als je een goed ander alternatief hebt, ben ik ook geïntereseerd.
Laat je weten wanneer het je zou passen? Ik probeer me vrij te maken.

Plaats reactie