keelriem of niet?

Ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.
Welk harnachement kies jij?
macho
Lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 12 jul 2008, 12:44

Bericht door macho » 14 jul 2011, 20:49

Frontriem zorgt ervoor dat het kopstuk niet te ver naar achteren zakt.
Met een model PRE zal je daar minder last van hebben dan bij bv een Engelse volbloed. Te klein is vervelend want dan drukt het tegen zijn oren aan, te groot is niet zo snel een probleem alleen kijkt het wat minder mooi als je er een volle vuist tussen kan stoppen.
Red de wereld - het is de enige planeet met chocolade

Arti
Lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 05 mar 2009, 13:21

Bericht door Arti » 14 jul 2011, 21:18

Bij de engelse hoofdstellen zijn de frontriemen vaak te klein voor een PRE omdat deze een breed voorhoofd heeft.
Maar het heeft dus toch een functie , nu je het zo zegt klinkt het wel logisch.....
Je paard is de spiegel van je ziel, polijst hem tot ie blinkt en als je er positief in kijkt zie je iets prachtigs.....

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 15 jul 2011, 06:54

:cool: Die hebben nu eenmaal meer hersens, dus ook een breder voorhoofd. :cool:
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 15 jul 2011, 10:15

Oei...dan moet die Shire bij ons op stal wel helemaal tjokvol met hersens zitten... :-(

Kelly
Lid
Berichten: 791
Lid geworden op: 21 apr 2009, 00:24

Bericht door Kelly » 15 jul 2011, 11:02

Coco schreef:Oei...dan moet die Shire bij ons op stal wel helemaal tjokvol met hersens zitten... :-(
Of lucht :mad:
:!: Adorno :!:

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 15 jul 2011, 11:08

Nou geen lucht in elk geval.... Ik heb wel eens een wonderbaarlijke luchtreis gemaakt toen hij besloot dat hij rechts wilde kijken en dat hele hoofd naar rechts zwaaide en ik erachteran....dan voel je je ineens een heel klein wezentje hoor.... dus er zit in elk geval wel wat anders dan lucht in!

Ohh....wat gemeen he? Tis een heel best paard, maar zo totaal niet mijn type...

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 15 jul 2011, 12:40

Ik ben momenteel in gevecht met de keelriem van mijn hoofdstel. Pionera rij en werk ik aan de hand nog met kaptoom samen met een 'uitgekleed' hoofdstel. Ik wil haar namelijk ook alleen op de neus longeren of aan de hand werken.
Bij het rijden rij ik nu met dubbele teugel om haar aan het bit te laten wennen en mijn teugelhulpen hou ik vooral nog even op de neus. Maar de keelriemen van beide kunnen er niet af, ik heb er dus 2 tijdens het werken :mad: ziet er zo'n beetje uit zoals Nicole het uitlegt van een kerstboom.
Ik hoop snel die overgang te maken naar alleen het hoofdstel.

Plaats reactie