Zelfgemaakte kaptoom

Ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.
Welk harnachement kies jij?
Plaats reactie
caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Zelfgemaakte kaptoom

Bericht door caroline » 09 nov 2011, 11:59

Ik heb zelf een kaptoom gemaakt met extra ringen voor de sidepull.
Dit was een kaptoom voor mijn allergrootste merrie, helaas is zij zeer ernstig gekwetst geweest en nog herstellende na de operatie, dus ik weet niet of deze kaptoom goed werkt. Ik heb enorm veel werk gehad aan het kussen onder de neusriem, maar bij nader inzien vind ik een kussen rondom iets te onstabiel. Ik heb het eerste kussens vervangen door een kussen uit beter
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q3WQGY8F

Ondertussen heb ik verbeterde versie's gemaakt waarvan de neusriemen naar mijn idee beter liggen, waaronder twee die heel mooi afgewerkt zijn, met speciaal design.
Jammer genoeg durf ik geen foto's meer op internet te zetten, op een ander forum wou iemand me copiëren, dat is dus niet de bedoeling.

Ik ben dringend op zoek naar matzwarte D-ringen en gewone ringen om een bitloos vaquera hoofdstel te maken. Ik heb al matzwarte gespen en mijn vriend maakt de rest van de metalen stukken, maar vroeg me af of iemand me aan een link kon helpen voor matzwarte D-en gewone ringen.
je zou me er enorm mee helpen. Zoniet maakt mijn vriend ze zelf, maar we zijn goedkoper en makkelijker af om kant en klare versie's te kopen.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 09 nov 2011, 12:09

Ha leuk !!!

Dat ziet er goed uit he, mooi werk. :lol:
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 09 nov 2011, 12:14

Thx nicole, als jij dat zegt is dat een echt compliment, gezien de prachtige zaken die jij maakt!

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 09 nov 2011, 12:19

Dit is m'n allereerste:
http://www.mijnalbum.nl/Album=YWG8AELA
Ik heb hem genoemd: Bridle: Horses of the Sun, de decoratie verwijst naar de god helios, met z'n 4 immortal horses (ik heb vier paarden). op de eerste foto kijkt mijn paardje precies naar de zon, dat vond ik heel toepasselijk.
Bij dit hoofdstel heb ik echt geworsteld met de maten, afmetingen enz...maar uiteindelijk heb ik er eentje die voor de vier verschillende hoofden past...
Ook het naaiwerk was nog niet 100%, voor het eerst met bleke draad op een donkerder leder, dat was niet altijd gemakkelijk. Ik heb er drie maanden aan gewerkt, als ik mijn uren reken kon ik er al een mooi zadel voor verdiend hebben, maar ik doe het puur voor m'n plezier en hobby.

Plaats reactie