Deuber barock

Ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.
Welk harnachement kies jij?
caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Deuber barock

Bericht door caroline » 19 dec 2011, 00:30

Ik overweeg om een Deuber barock aan te kopen, die verstelbaar is.
Ik heb 4 jonge paarden en dit lijkt me de beste oplossing...
Is er iemand die z'n ervaring kan delen over deze zadels?

gitje
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 06 feb 2009, 19:21

Bericht door gitje » 19 dec 2011, 20:32

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind ze er wel heel erg gaaf uitzien! :lol:
Vriendelijk zijn kost niets.....

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 21 jan 2012, 11:33

Ik ken wel iemand die er eentje op maat heeft laten maken voor een tinker. Maar die bleek toch niet helemaal lekker te zitten bij haarzelf. Het is lastig om zomaar te bestellen zonder een passer in de buurt.
Ik ben zelf ook helemaal verliefd op sommige modellen. Maar ik ken geen leverancier of zadelpasser in de buurt van deze zadels.
Het is een goed merk iedergeval, A klasse.

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 23 jan 2012, 20:24

Ik ben ondertussen ook weer verder in mijn zadelzoektocht. En 1 van de 2 keuzes is bij mij ook Deuber en Partners.
De Doma vind ik echt schitterend. Degene die de zadels past kent mijn osteopaat en die is erg te spreken over haar.
Ik heb al contact gehad met haar en haar verhaal klinkt goed.

Succes met je keuze!

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 29 jan 2012, 21:29

Ben je al wat verder met je keuze van de Barock?

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 29 jan 2012, 23:19

Neen...ik heb financieel wat pech gehad door kwetsuren van de paarden. Ik kan nu geen nieuwe Deuber kopen. Alle centjes die ik opzij gezet heb met het einde jaar, gaan weeral naar dierenartskosten, eerst genezen natuurlijk.
Andere merken zoals Ludomar en Zaldi zijn goedkoper, maar ik heb begrepen dat je een nieuw zadel niet op je paard kan passen. Ik zag al redelijk veel zadels die nieuw aangekocht zijn terug te koop staan, omdat die ondanks maatwerk (maatwerk in die zin dat ze je vragen van je paard op te meten volgens een schema die ze je doorsturen....) niet pasten op het paard. Ik heb twee gevallen gezien van de Ludomar Venus (ik vind dit qua uitzicht een zeer mooi zadel en had deze graag gekocht:http://www.mijnalbum.nl/Album=WC7OBAB4), was echt om te huilen: http://www.mijnalbum.nl/Album=WMCWJIGW
Als ik dit zie dan stel ik me toch vragen over de kennis bij deze zadelmakers...
Ik vermoed dat dit met Deuber geen probleem is, daar die aanpasbaar zijn, dus ik spaar gewoon verder. De kussens van de Deuber zadels lijken me van zeer goede kwaliteit en pasvorm. Ik denk dat ik dit model zal nemen:


http://www.sattelteam.de/barocksattel/r ... uber-1021/

Monturas Lucas is ook goede kwaliteit, maar je kan het zadel weeral niet vooraf passen, dat riskeer ik dus niet.

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 30 jan 2012, 10:13

Gelukkig heb ik andere ervaring met Zaldi.
Mijn paarden hebben beide een Zaldi. Beide types zijn bepaald na passen van verschillende modellen paszadels. Hiervoor is de zadelmaker langs geweest, welke zelf ook de maten heeft genomen. Beide paarden hebben verchillende ruggen/schoft en zoudden elkaars zadels niet passen zelfs als ze dezelfde boommaat zouden hebben.

Daarna besteld, afgeleverd met opnieuw een check of het zadel goed ligt(ook incl rijden). De ene na een 30 rijuren weer nagepast.
de tweede is nog geen 30 rij-uren oud, maar moet nog weer nagemeten straks en evt aangepast. Daarvoor komt de zadelmakenr tzt ook weer langs.

mbt de Deuber zadels, die lijken me super.
Hopelijk vallen de kwetsuren mee en komen er niet meer DA kosten.
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 30 jan 2012, 13:14

Die ene foto met het zadel op de rug van dat paard is inderdaad vreselijk om te zien. Je zou zelf al auw gaan roepen.
Bij elk merk zadel is wel een positief of negatief verhaal over te vinden.

Bij mij spelen de centen ook inderdaad een rol. Ik neig na wat nachten slapen ook wat meer richting Deuber en Partner. Het andere merk wat ik in gedachten heb is een Strada, maar die kosten ook alles.
Van de Deuber en Partner hebben (gezien de kosten) de Barock, Classica en de Renaissance mijn voorkeur. Maar die moeten ook maar passen op Pionera.
Ik ben heimelijk verliefd op de Doma, maar die ligt net wat buiten mijn budget.

Als je nog een goede zadelpasser nodig hebt voor de D&P kan ik je deze aanraden. Haar laat ik ook komen binnenkort:
http://www.equimaro.nl/marielle-rovers

Beterschap met je paarden!

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 30 jan 2012, 18:31

Amai wat een gedoe met die niet-aanpasbare zadels zoals Zaldi dus. Dus als ik het goed voor heb betaal je niet enkel de prijs van het zadel, maar nog eens al die aanpassingskosten erbij?
Ben blij dat ik dit lees, dan spaar ik zeker voor de Deuber.
Je kan bvb je zadel nu laten aanpassen en als je begint te trainen en het paard dan natuurlijk zal veranderen, mag je nog maar eens kosten doen. Ik vermoed dat je dan al aan een prijs van de goedkoopst aanpasbare Deuber zit? Mijn keuze is gemaakt nu ik dit lees, thx!

Muriel
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 jul 2008, 09:57

Bericht door Muriel » 31 jan 2012, 19:38

Hoezo is Zaldi niet aanpasbaar?
Ik rij erg tevreden rond op de Zaldi New Kent, de thermoplastische boom is aan te passen door de zadelmaker en de kussens zijn met wol gevuld dus ook weer aan te passen indien nodig.
Ik had hiervoor de Strada en dat zadel viel dus werkelijk NIET aan te passen.....er kan alleen een nieuwe boom in maar daar houdt het aanpassen mee op.
Strada verkocht, Mirlo kreeg het zadel volledig in zijn rug te staan en ook mijn osteopaat vond het 100x niet goed passen terwijl ze bij Strada maar bleven beweren dat het goed lag. Nou echnie!!

Ik ben veel blijer met mijn Zaldi dan met de Strada en de Zaldi kost maar de helft. :mad:
Mirlo loopt veel beter onder de Zaldi en zijn rug is weer afdrukvrij. :lol:
Groetjes Muriel en Mirlo

Plaats reactie