Deuber barock

Ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.
Welk harnachement kies jij?
caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 01 feb 2012, 16:53

Mag ik vragen wat een strada is aub?
Ik had gehoord van de mevrouw van de Olla shop dat zaldi aanpasbaar is, maar dan door de zadelmaker.
Iemand zei me dat een zadelboom aanpassen slecht was voor de boom en de boom zo wie zo zwakker maakt (de mevrouw die samen met haar vriend de venus zadels ontworpen heeft in samenwerking met Ludomar). Misschien heeft ze me dit wijsgemaakt omdat ik geen Zaldi zou kopen...
Daarom had ik deze uit m'n hoofd gewist.
Is dit niet zo bij Zaldi?

Muriel
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 jul 2008, 09:57

Bericht door Muriel » 01 feb 2012, 21:27

Nou dat heb ik nou nog nooit gehoord over Zaldi!
Zaldi geeft 5 jaar garantie op de boom.

Dit is Strada http://www.stradazadels.nl/home.htm
Groetjes Muriel en Mirlo

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 01 feb 2012, 22:19

Bedankt voor de link! Ik dacht dat het een Spaans zadel was.
Ga dan toch even informeren, ik las dat Zaldi een goede pasvorm heeft en de Zaldi is goedkoper dan de Deuber. Ik vind de alta escuela wel iets.

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 02 feb 2012, 08:00

Ik heb mijn Zaldi via Trekkingsaddles, komen aan huis passen(zelfs bij mij, 2 uur rijden voor Marcel).
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 02 feb 2012, 09:40

Zaldi Alta Escuela ligt wat minder goed op paarden, de kussens zijn vaak te dik gevuld waardoor het zadel onvoldoende zakt en zich onvoldoende aanpast. Tenzij je dagelijks tien paarden rijdt, dan gaat het zich wel voegen.
Monturas Lucas en daarna Sayra Armenta (=iets goedkooper) hebben de beste AE zadels. Persoonlijk vind ik die zadel je nogal in een 'mannenhouding' dwingen. Je wordt meer naar voren gezet.

Op zich wel logisch omdat in Spanje paarden een mannending is. Dus zijn de zadels niet gemaakt op dames.

Zaldi is wel erg goed in de Engelse dressuurzadels. Ook in Spanje zelf heeft men graag een Zaldi dressuurzadel.

Heb ik van de ervarings deskundigen...
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 23 feb 2012, 22:49

Zaterdag komt er iemand zadelpassen bij Pionera. Ik ben erg benieuwd naar de barokke zadels van D&P. Hopelijk vinden we een match.

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 26 feb 2012, 17:38

Gister de testzadel Renaissance uitgeprobeerd in de rijbak en vandaag met een buitenrit. Hij zit heerlijk!
Komende week nog de Barock DeLuxe uitproberen. Al wel op gezeten en die zat nóg beter.
Zou zo opgelucht zijn met een goed passend zadel voor Pionera en ook voor mij goed zittend zadel.
Nog eentje en dan de keus maken.

Concha
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2011, 18:47

Bericht door Concha » 25 mar 2012, 15:39

Zelf heb ik al jaren de verschillende zadels uitgeprobeerd waarvan er beweerd wordt dat ze goed op de barokke paarden liggen.
Met deuber heb ik te maken gehad met heel wat productie fouten
1 zadel (de Maxima verstelbare boom) was de boom van scheef, leren boom geprobeerd. (toen nog de Duett) die bleek ook scheef in elkaar gezet en de paarden kregen door de korte ronde kussens en brede kussenkanalen afdrukken in de rug. en werden door de scheve opbouw allemaal scheef.
En dat voor die prijs? Vond ik toch wel ernstig. Ik vond het leer ook niet echt kwalitatief goed. (vergeleken met de zaldi san jorge, die wel wat goedkoper is)
Inmiddels ben ik weer terug bij mijn oude vertrouwde zaldi new kent.
en de zaldi san jorge!
voor mij voorlopig niets anders meer. En paarden gaan weer met gemak ik de passage .

er is ook een periode geweest waarin zadelmakers beweerde dat de zadels te lang waren voor de barokke paarden (ook zaldi)
en toch, komen ze er allemaal weer van terug.

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 25 mar 2012, 19:35

Bij elk merk zadel is er wel iemand te vinden met een negatieve ervaring. Het gaat erom hoe fouten opgelost worden. Want fouten worden bij elk product wel eens gemaakt, het blijft mensenwerk.
Je moet iemand zoeken die je kan vertrouwen en meekijkt naar wat jouw paard nodig heeft.

Concha
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2011, 18:47

Bericht door Concha » 26 mar 2012, 10:26

dat is ook zo....met elk zadel kán wat gebeuren of zijn.
iemand mee laten kijken? de enige die ik daarin vertrouw is mijn eigen paarden en mijn gevoel. (en ervaring)
wb het oplossen van door mens gemaakte fouten , vond ik het bij deuber geen goede service. er zijn 3 zadels retour gegaan.
en maar 1 opgelost (plus lange wachttijden)

verder adviseer ik je op de barokke paarden, de voor singelstoot te verplaatsen naar het midden. dit voor de schoudervrijheid bij de schuine schouders.

Plaats reactie