Deuber barock

Ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.
Welk harnachement kies jij?
Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 26 mar 2012, 13:14

Hoi Concha,

Fijn dat je je ervaringen deelt.Maar mag ik je vragen je ook even voor te stellen?
Dat kun je het beste hier doen: Even voorstellen
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Freek
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:46

Bericht door Freek » 26 mar 2012, 15:42

Wij zijn leverancier van de Deuber en Startrekk zadels, van alle zadels die wij tot nu toe hebben geleverd, hebben wij slechts een enkele keer een probleem gehad met een aan ons geleverd zadel. Dit is ook keurig binnen de garantievoorwaarden opgelost.

Om drukplekken te voorkomen is het wel van belang om het zadel goed aan te laten meten, zodat je zeker weet dat het zadel ook echt goed past op je paard. Dan wordt ook direct duidelijk of het paard of het zadel scheef is en hoe dat eventueel gecorrigeerd kan worden.

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 27 mar 2012, 22:43

Concha schreef:dat is ook zo....met elk zadel kán wat gebeuren of zijn.
iemand mee laten kijken? de enige die ik daarin vertrouw is mijn eigen paarden en mijn gevoel. (en ervaring)
wb het oplossen van door mens gemaakte fouten , vond ik het bij deuber geen goede service. er zijn 3 zadels retour gegaan.
en maar 1 opgelost (plus lange wachttijden)

verder adviseer ik je op de barokke paarden, de voor singelstoot te verplaatsen naar het midden. dit voor de schoudervrijheid bij de schuine schouders.
Gelukkig heb ik wel goede ervaringen en vertrouw ik naast mijn eigen gevoel ook nog wel mensen die er écht verstand van hebben. Want die bestaan ook nog in deze wereld.

En voor wie is je laatste advies bedoelt? Alle forumleden?

Concha
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2011, 18:47

Bericht door Concha » 28 mar 2012, 21:25

chantal schreef:
Concha schreef:
verder adviseer ik je op de barokke paarden, de voor singelstoot te verplaatsen naar het midden. dit voor de schoudervrijheid bij de schuine schouders.
Gelukkig heb ik wel goede ervaringen en vertrouw ik naast mijn eigen gevoel ook nog wel mensen die er écht verstand van hebben. Want die bestaan ook nog in deze wereld.

En voor wie is je laatste advies bedoelt? Alle forumleden?
kheb er ook écht verstand van :?
ik heb nu eenmaal erg veel ervaring met de andalusier, en hun bouw en ben serieus ruiter/trainer.
Heb destijds serieus in een open gesprek proberen te communiceren met Deuber, om dingen te wijzigen aan het zadel en meer oplettendheid te bieden bij de zadels (en bestellingen) Ze worden in zuid america gemaakt en vermoedelijk niet goed op juistheid getest bij terugkomst in duitsland.
wb het laatste advies, geld voor iedereen met een PRE/andalusier/lusitano
eigenlijk paarden met een schuine schouderlijn.
Waarom?
Als je zonder zadel verzamelingen gaat rijden, ga je dit begrijpen
met een voorsingelstoot vanuit de boom, word er een spier afgekneld die ze erg hard nodig hebben voor het verzamelwerk.
Bij de deuber zadels, kan je de voorste singelstoot ook veranderen naar het midden.

Freek
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:46

Bericht door Freek » 29 mar 2012, 07:17

Ook deze ervaring hebben wij zelf verder niet. Marielle heeft in het verleden suggesties gedaan voor kleine aanpassingen aan (met name) de dressuurzadels zodat zij wat geschikter worden voor Nederlandse eigenschappen. Ze heeft daarover gesproken met ondermeer mensen uit de werkplaats in Duitsland en daar wordt goed naar geluisterd. Marielle gaat bijna maandelijks 1-2 dagen naar Duitsland voor overleg en meekijken in de werkplaats en dat is enorm leerzaam en leuk. De heer Deuber heeft ontzettend veel verstand van zadels en paarden en is een echte praktijk/vakman: als Marielle een specifieke vraag heeft over een zadel gaan ze dat samen bekijken op zijn paarden en staat hij open voor discussie.

Overigens is het niet (helemaal) juist dat de zadels worden gemaakt in Zuid-Amerika: bijna alle belangrijke onderdelen (zoals de boom) worden geproduceerd in Duitsland in eigen werkplaats en daar gecontroleerd. De zadels worden vervolgens geassembleerd in Paraguay en vervolgens verstuurd naar Duitsland, daar verder compleet gemaakt en gecontroleerd en vervolgens gedistribueerd.
Ik heb zelf bijvoorbeeld gezien hoe de ultraflex kunststofbomen worden geproduceerd, afgewerkt en gecontroleerd, dat is een zeer nauwkeurig proces waar erg veel aandacht aan wordt besteed.

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 08 apr 2012, 15:05

chantal schreef:Gister de testzadel Renaissance uitgeprobeerd in de rijbak en vandaag met een buitenrit. Hij zit heerlijk!
Komende week nog de Barock DeLuxe uitproberen. Al wel op gezeten en die zat nóg beter.
Zou zo opgelucht zijn met een goed passend zadel voor Pionera en ook voor mij goed zittend zadel.
Nog eentje en dan de keus maken.
Hé wat leuk!
Ik heb ook een zadelpas-sessie gehad met Mariëlle, veel geleerd van haar ook ivm de bespiering van m'n paardjes.
Ik ben er echt niet aan uit of dit de beste keuze is voor ons...maar...
I love this saddle!!!! (concha jij vindt hem wellicht iets minder liggen :razz:?)

http://www.youtube.com/watch?v=T_vjRVbr ... ature=plcp


De Doma:
http://www.youtube.com/watch?v=KD34SuPf ... ature=plcp
De Startrekk:
http://www.youtube.com/watch?v=smcdCX1D ... ure=relmfu

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 08 apr 2012, 15:17

Nicole schreef:Zaldi Alta Escuela ligt wat minder goed op paarden, de kussens zijn vaak te dik gevuld waardoor het zadel onvoldoende zakt en zich onvoldoende aanpast. Tenzij je dagelijks tien paarden rijdt, dan gaat het zich wel voegen.
Monturas Lucas en daarna Sayra Armenta (=iets goedkooper) hebben de beste AE zadels. Persoonlijk vind ik die zadel je nogal in een 'mannenhouding' dwingen. Je wordt meer naar voren gezet.

Op zich wel logisch omdat in Spanje paarden een mannending is. Dus zijn de zadels niet gemaakt op dames.

Zaldi is wel erg goed in de Engelse dressuurzadels. Ook in Spanje zelf heeft men graag een Zaldi dressuurzadel.

Heb ik van de ervarings deskundigen...
Dat is interessante info, thx! Ik heb echter op de New Kent gezeten en voelde echt vreselijk aan nadat ik op de nieuwste Bates dressuur gezeten had (die Bates zat voor mij ongelofelijk goed voor een Engels zadel, maar engelse dressuurzadels doen me rillen en koop ik nooit meer, trauma's opgedaan in mijn jeugd ivm dressuurlessen en wedstrijden én een Spaans zadel geeft meer steun bij het rijden van jonge paarden)... daarom heb ik Engelse zadels voorgoed uit m'n kop gewist.

Arti
Lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 05 mar 2009, 13:21

Bericht door Arti » 08 apr 2012, 19:34

Ik heb je een pb gestuurd :lol:
Je paard is de spiegel van je ziel, polijst hem tot ie blinkt en als je er positief in kijkt zie je iets prachtigs.....

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 08 apr 2012, 21:28

caroline schreef:Hé wat leuk!
Ik heb ook een zadelpas-sessie gehad met Mariëlle, veel geleerd van haar ook ivm de bespiering van m'n paardjes.
Ik ben er echt niet aan uit of dit de beste keuze is voor ons...maar...
I love this saddle!!!! (concha jij vindt hem wellicht iets minder liggen :razz:?)

http://www.youtube.com/watch?v=T_vjRVbr ... ature=plcp


De Doma:
http://www.youtube.com/watch?v=KD34SuPf ... ature=plcp
De Startrekk:
http://www.youtube.com/watch?v=smcdCX1D ... ure=relmfu
Moeilijk he als ze allemaal zo lekker zitten en zo prachtig zijn.

Ik heb inmiddels een keus gemaakt, zie ook:
nieuw zadel

Succes met je keuze!

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 08 apr 2012, 22:28

Wat leuk Chantal! Ik had deze ook eerst als favoriete zadel, de SKl punziert dan wel. Jouw zadel vind ik ook heel mooi. Heel veel plezier ermee ;-)!

Plaats reactie