Zadel voor slanke PRE

Ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.
Welk harnachement kies jij?
caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 27 sep 2012, 13:03

Nicole schreef:Ja dat kan ik wel maar ik heb er momenteel helaas geen tijd voor, we staan vol en zit vlak voor een verbouwing. Dus dan staat de werktafel aan de kant. Maar iedere zadelmaker kan een zadel vullen voor je, alleen zou ik dus wel nadrukkelijk vragen om WOL te laten gebruiken.
Wol heeft een functie, en er is geen kunststof die daar tegenop kan.
In het voorjaar struin ik de schapenboeren af voor een zakje wol, kost niks.
Zij blij ik blij.

Ken je Jurgen? Die zit bij jou in de buurt dacht ik.

Wintec is volledig gemaakt van kunststof, van plastic. Zou mijn keuze niet zijn omdathet niet 'ademt'.
Ik weet niet wat voor merk zadel je hebt, maar normaal gesproken past het zadel zich aan het paard aan. Dat is een van de grote voordelen van de potrera.
Pure wol recht van het schaap af? Meen je dat? Moet dat niet eerst behandeld worden? Ik heb hier paar schaapjes lopen, had ik dat geweten... ik heb de wol nu gewoon weg gedaan toen ze geschoren waren....
Je hebt me overtuigd Nicole, ga op zoek naar een niet dure tweedehandse potrera voor haar, ze zal medium nodig hebben, alle tips welkom!
Ik zal Jurgen eens mailen, zou het zelf willen kunnen :-)

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 27 sep 2012, 13:10

Ja, je moet de wol wel even wassen natuurlijk. Al is lanoline eigenlijk weer heel goed voor leer, maar geeft wel wat vlekken.
Daarom poetsen mensen hun paarden graag met pure schapenwol, ze gaan er van glanzen. (Je tuig ook overigens)

Vraag aan Jurgen dan om de.. gut welk merk was het ook al weer... hij weet het wel, speciale wolvuling voor Engelse zadels.
Ga vandaag zelf ook weer rijden op een magere PRE, met de potrera, die ligt daar erg goed op.
Gewoon de standaard trouwens. Prima zadel.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

caroline
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:15

Bericht door caroline » 27 sep 2012, 16:07

Dan wordt het een potrera ;-).

Plaats reactie