CLINIC ARTHUR KOTTAS op 24 - 25 en 26 JUNI 2011

Uitjes en evenementen
Plaats reactie
Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

CLINIC ARTHUR KOTTAS op 24 - 25 en 26 JUNI 2011

Bericht door Nicole » 19 jun 2011, 23:15

http://www.apg-stables.com/clinics.html

Tekst van de website:

Arthur Kottas komt op 24, 25 en 26 juni 2011 opnieuw een clinic bij ons op stal geven.

IEDEREEN WELKOM !

Afbeelding

CLINIC ARTHUR KOTTAS op 24 - 25 en 26 JUNI 2011

Arthur Kottas is geboren in 1945 en was sinds 1960 verbonden aan de Spaanse rijschool in Wenen. In 1980 werd hij aangesteld als
jongste 1ste oberbereiter van de Spaanse rijschool in Wenen in de 400 jarige geschiedenis van de rijschool. Hij is derhalve een
boegbeeld en tegelijkertijd beschermer van het patriumonium van de Academische rijkunstige waarden.

Zijn waarden zijn niet gebaseerd op het afdwingen met kracht van de oefening door de ruiter aan het paard. Het doel van iedere
ruiter zou moeten zijn het streven naar harmonie met zijn rijdier.
Dit is geen doel wat enkel is weggelegd voor een competitieve ruiter.
Als het rijden er éénvoudig en gemakkelijk uitziet, dan is het ook goed, ongeacht het niveau.
Als het rijden moeilijk, moeizaam is, dan is er nog een weg af te leggen op het pad van de Academische rijkunst waarden.

Arthur Kottas Heldenberg heeft zich tot doel gesteld zijn kennis, kunde en inzichten over te brengen en heeft hij zich inmiddels een
reputatie opgebouwd als trainer en instructeur tot op Olympisch niveau. Daarnaast is hij ook een FEI dressuurjury.

Hij is inmiddels op rust gesteld bij de Spaanse rijschool en kan zich nu dus voluit geven aan zijn taak om andere ruiters en paarden te
begeleiden naar een harmonieus geheel.

Zijn passie voor paarden en ruiters en zijn talent om te scholen (zowel paard als ruiter), kent geen voorgaande. Met passie en
overgave legt hij stap voor stap uit welke hulpen aan de orde zijn en waarom.

Hij heeft een scherp inzicht in het niveau van zowel ruiter als paard, en verstaat de kunst om de rijkunstige problemen door middel
van aangepaste oefeningen en toelichtingen over de daarmee samenhangende hulpen, als sneeuw voor de zon te doen
verdwijnen.

Toeschouwers 20,-
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

ohanner
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 06 jun 2011, 17:20

Bericht door ohanner » 20 jun 2011, 20:33

amai, wou zo graag dat ik kon!! Maar agenda staat al vol dat weekend.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 20 jun 2011, 21:28

Ja, helaas de mijne ook. Zaterdag sta ik zelf iets te presenteren met paarden, du sik kan alleen zondag.
Maar ik ben wel van plan om een keer mee te rijden.
Dan wil ik drie dagen, liefst.

Die man is mijn jeugdidool, het voelt net alsof ik Michael Jackson ga ontmoeten. Belachelijk he van me. :mad:
ALs kind had ik een of ander boekje waarin een stukje over Wenen stond, zo wilde ik ook met paarden omgaan. Dat was het.
O, o wat viel de praktijk tegen. De rijschool van hier was niet erg Weens georiènteerd. In ieder geval een stuk minder paard gericht dan ik hoopte.

Ik heb hem, Hr, Kottas, wel eens eerder gezien, maar toen durfde ik geen woord te zeggen. :o Keek zo tegen hem op. `Sukkel die ik ben` dacht ik later.
Maar ik ga wel even kijken, kan ik voorleggen of hij wat in mijn gepruts ziet op Spaans getraind paard. Ziot wel met wat dingen waar ik graag meer van zou weten.
Dat is erg interessant als ik eens kan samenwerken met iemand die ook een hittemetit ras kent. Lipizzaners zijn ook niet de meest gemakkelijke paarden geloof iki. Ook van die heethoofden, en toch is juist die hitte weer nodig.

Nou ja, ik zwets weer.
Wie heeft er geen vragen in het rijden.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 20 jun 2011, 21:44

Oeh, dat lijkt me echt super. Alleen zo ver weg en ik kan ook niet... :-(
Als ik het een paar weken eerder had geweten had ik het graag ingepland. Jammer maar helaas, misschien een andere keer.
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Plaats reactie