Working EquitationClinic 18 september 2011

Uitjes en evenementen
Plaats reactie
Querido
Lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:11

Working EquitationClinic 18 september 2011

Bericht door Querido » 08 jul 2011, 12:10

Extra aanvulling op de clinic die gaat komen.

Roland Heiss zal de nieuwe trainer en begeleider zijn op de WE clinic die georganiseerd gaat worden op zondag 18 september. te Zutphen.

Kosten van de clinic zijn 70 euro.

De structuur van de de lessen zal iets anders gaan worden zoals in het in het verleden gewoon was.

In de ochend zal elke clinic deelnemer een uur begeleid worden, na de lunch s'middags een uur op het parcours.
In overleg word er onderling een kleine competitie gehouden als de behoefte daar is.
Aan het einde van de dag kan er altijd nog los geoefend worden op het parcours.

Paddocks zullen er zijn voor de deelnemende paarden en voor de ruiters is er tevens een uitgebreide lunch.

Omdat er veel vraag is of er ook gewoon als toeschouwer gekomen mag worden heb ik besloten om in plaats van 10 euro voor de lunch, 25 euro te vragen.
De tien euro voor de lunch blijft zo staan, en daarnaast 15 euro voor zo'n leerdag. En van dat geld wordt apart een potje gemaakt voor de WE. Zodat we gezamelijk iets kunnen ondernemen zoals bv een wedstrijd of een andere aktiviteit. Op deze manier kun je als WE liefhebber ook indirekt een bijdrage leveren voor het opzetten van meer aktiviteiten voor de WE. Hopelijk zal het zo gaan uitgroeien in de toekomst dat we een vereniging of een stichting kunnen gaan oprichten.

Je kunt je opgeven voor de clinic via

n.menkveld@dutchworkingequitation.com

Over de uitleg waarom Roland Heiss de clinics gaat begeleiden kun je dit hier op het forum vinden.
http://paardentango.forum2go.nl/nieuwe- ... t3447.html

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 08 jul 2011, 13:11

En kijkers ook welkom?

Querido
Lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:11

Bericht door Querido » 08 jul 2011, 13:30

Ja hoor, kijkers zijn ook welkom. Wel wordt er een kleine bijdrage gevraagd als de kijker ook mee wil lunchen.

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 08 jul 2011, 14:22

Super!

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 20 sep 2011, 12:05

Ik kon helaas niet komen kijken: volgende keer erg graag wel!

Maar hoe is het gegaan?

Querido
Lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:11

Bericht door Querido » 20 sep 2011, 12:19

Het is zeer goed verlopen. Alle deelnemers waren uitermate enthousiast. Maar ook Roland Heiss verbaasde zich over de goede ruiters en paarden! Hij is een fijne instructeur die je uitdaagt om je eigen grenzen te verleggen en het beste uit jezelf en je paard te halen.
Heel veel rekening houdt met de paarden en snel ziet wat ze kunnen.
Er hing een fijne sfeer en alle ruiters zijn met en goed gevoel naar huis gegaan.

Het mooiste vond ik zelf om te zien dat de paarden ook veel plezier hadden in wat er gevraagd werd! Oortjes werden naar voren gespitst, en ze werden attent en alert!

Absoluut een goede dag!

Coco
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 07 jun 2008, 22:17

Bericht door Coco » 20 sep 2011, 12:33

Super!! Ik hoop echt de volgende keer te komen kijken en op termijn mee te doen!

fatima
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 jan 2010, 10:51

Bericht door fatima » 20 sep 2011, 15:57

Ik was een van de deelnemers, en ik was idd onder de indruk van zijn inzet en enthousiasme! Maar ook een grote pluim voor de organisatie, alles was top verzorgd, en een prima uitgebreide lunch.

GUADALAJARA
Moderator
Berichten: 995
Lid geworden op: 30 mei 2008, 12:42

Bericht door GUADALAJARA » 21 sep 2011, 08:24

Het was weer een indrukwekkende dag.
Nathaly had het weer perfect georganiseerd, met Gerrit natuurlijk.
Roland hebben we leren kennen als een heel kundig en betrokken man. Op welk niveau je ook was met je paard hij was gedreven en wist je net een stukje verder te laten gaan.
Bij een aantal vielen kwartjes, waardoor je de paarden zag ontspannen en die kregen er inderdaad lol in, de oortjes kwamen erop. Robert en Grelo hebben het kwartje gevonden om mooi aan te springen in galop. Uiteindelijk zelfs vanuit stilstand! Daarnaast werden ook de galopsprongen mooier.

Het weer had een slechte voorspelling voor zondag, maar we hebben niet mogen klagen slechts wat (grote) spetters en een onweersklapper. Na de warme soep konden we de koude wind allemaal weer doorstaan.

In de ochtend was er een individueel dressuurblok ingepland en voor de middag het parcours waarbij telkens 3 deelnemers aan bod kwamen.
Een aantal deelnemers waren ook in het voorjaar aanwezig en het was goed om te zien dat eigenlijk iedereen deze zomer druk aan het trainen was geweest.
www.workingequitationholland.nl

Soepelerbewegen: Guasha voor mens en paard www.soepelerbewegen.nl

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 21 sep 2011, 08:49

Gaaf he alleen maar enthousiasme over de clinic.
Met deze Roland Heiss hebben de liefhebbers er volgen mij echt een aanwinst bij.
Nathaly ik wil graag de volgende keer ook mee doen.
Ik raak helemaal enthousiast door jullie verhalen en natuurlijk ook door de demonstraties van Nathaly tijdens het HE in Deurne.

Wel jammer hoor dat je eigen mannetje nu niet mee kon doen.

Plaats reactie