Lusitano keuring 8/9 oktober

Uitjes en evenementen
Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

Bericht door Cyrina » 20 okt 2011, 10:42

Tuurlijk is hij voor jouw een kampioen! En je bent tevreden, helemaal goed dus!

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 20 okt 2011, 12:04

Wat bijzonder allemaal en weer een 'op pad' ervaring rijker.
Vraagje. Worden de ruinen hetzelfde gekeurd en beoordeeld als de fokpaarden? Of is het alleen een zadelrubriek.
Ben beniwud, want ik vind de Lusitanos ook zo vreselijk mooi.
In de loop de tijd ben ik die ramshoofden wel gaan waarderen, en zdie mogen bij de Lusitano wel toch?
In elk geval zie je meer kleur bij 'jouw' ras.

He, maarre... Je wist toch al lang dat jij het beste. leukste, mooiste, liefste en vooral het meest speciale paard bij je hebt worden. Daar heb je geen jury voor nodg. :razz:
:lol:
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 20 okt 2011, 14:23

Nicole ,op je vraag of ruinen op dezelfde manier worden gekeurd, is het antwoord nee. Je laat ze niet aan de hand lopen zoals de merries en de hengsten. Je rijd ze eerst en dan gaat het zadel eraf en bekijken de keurmeesters je paard en krijg je ook een beoordeling van hoofd, hals , benen e.d.
De ruinen rubriek is de afsluiter van de keuring en ik kreeg ook wel een beetje het gevoel dat de heren keurmeesters niet zo veel interesse hadden in de ruinen.

Ja en de kleine Aqua is en blijft gewoon mijn kampioen.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 24 okt 2011, 12:58

Leuk om te weten, dank je voor de info.
Wie weet toch eens een keer een kijkje nemen op zo'n keuring. In het Spaanse zijn ze best dol op de Lusitano. Je ziet ze veel in de Rejoneo, vanwege hun karakters.

Aqua is de kampioen der kampioenen, daar heb je toch geen jury voor nodig om dat te weten.
Mogen we hem nog eens bewonderen.... 8-)
wink
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 24 okt 2011, 14:03

Ha ha als je in Spanje over Lusitano's begint is het meestal vloeken in de kerk.

Als er hier iemand is die foto's wil plaatsen voor mij, dan stuur ik wat via de gewone mail.

Nog ff wachten want ik ben druk. Volgende week vertrek ik naar Portugal, Golega, de Lusitano keuring. Beetje te vergelijken met de Sicab. Heb er reuze zin in.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 24 okt 2011, 15:30

Nou Maura, op de plaatsen waar ik kom is een Lusitano zeker geen vloek hoor, ze worden juist heel veel gebruikt. Hun karakters zijn wat rustiger, lees meer gefokt als werkpaard dan de PRE.

Maar wat leuk ! De Golega, jemig en dat is dus volgende week al. Dat zou ik nou ook eens graag een keer willen zien. Kijken wat voor disciplines zij rijden. Alleen dat Portugees, volgens mijn Spaanse vrienden valt die taal best mee. Maar ja, dat zijn zelf Spanjaarden, die spreken ook goed Spaans.

Alvast een goede reis en vooral heel veel plezier !

PS-je: met voeg een foto in, de witte tekst onderaan je berichtje moet het toch wel lukken. Als het mij lukt, dan kan iedereen het. :razz:
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Plaats reactie