14 april barokke wedstrijd Dalen (Dr)

Uitjes en evenementen
Plaats reactie
Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

14 april barokke wedstrijd Dalen (Dr)

Bericht door Cyrina » 12 mar 2013, 20:35

PSV De Grootveldruiters uit Dalen organiseert in samenwerking met de Verenging van het Spaanse Paard op zondag 14 april 2013 een wedstrijd voor barokke paarden. Deze wedstrijd is open voor alle barokke paarden!

Er kan gestart worden in de Impulsrubriek, Startersklasse en B t/m ZZ-Licht.

De impulsrubriek is voor ruiters en amazones zonder startkaart, die kennis willen maken met het rijden van wedstrijden.

De startersklasse is er voor de deelnemers die op wedstrijd willen met een hengst, maar nog geen L2 met winstpunten zijn geweest met een merrie of een ruin. In de startersklasse van barokke wedstrijden kunnen zij wel starten en wanneer ze hier het niveau L1 met winstpunt behaald hebben, dan hebben ze bewezen hun hengst onder controle te hebben en mogen zij een startkaart aanvragen bij de KNHS met behoud van de behaalde winstpunten.

De B t/m ZZ-Licht proeven zijn de gewone KNHS-wedstrijdproeven van de maand april, waarbij de winstpunten officieel tellen bij de KNHS.

Tarieven
Voor leden van de vereniging van het Spaanse paard of PSV de Grootveldruiters
€ 5,- per proef in de Impulsproeven, Startersklasse en B t/m M2;
€ 6,- per proef in de Z1 t/m ZZ-Licht.

Voor niet leden
€ 10,- per proef in de Impulsproeven, Startersklasse en B t/m M2;
€ 12,- per proef in de Z1 t/m ZZ-Licht.
Het is mogelijk om 2 proeven te rijden.

Barokke paarden zijn paarden die in de renaissancetijd ontstaan zijn bij o.a. koningshuizen met gebruik van Iberisch bloed; de tegenwoordige Lusitano en de Pura Raza Espanola (Andalusier). De rassen die aan deze wedstrijd mee mogen doen zijn:
.Pura Raza Espanola (PRE) . Lusitano
. Lipizzaner . Pura Raza Menorquin (PRM)
. Kladruber . Murgese
. Knapstrupper . Frederiksborger
. Fries . En kruisingen die minimaal 50% barok bloed dragen

Opgave
Je kunt je opgeven door het digitale KNHS-inschrijfformulier te downloaden en deze volledig ingevuld te mailen naar Cyrina van Beveren, cbeveren@hotmail.com. Voor de startersklasse en impulsproeven volstaat een gewone mail.

N.B. Er is zeer beperkt beschikking over mobiele stallen; we gaan ervan uit dat de meeste deelnemers hun paarden op de trailer/vrachtwagen kunnen laten staan. Voor het huren van een stal kun je per mail contact opnemen met Cyrina van Beveren.

Tot 14 april! Activiteitencommissie Vereniging van het Spaanse Paard

Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

Bericht door Cyrina » 17 mar 2013, 12:43

De Z+ tarieven worden gelijk aan die van de proeven t/m het M2

Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

Bericht door Cyrina » 13 apr 2013, 15:50

Morgen is het zo ver. We hebben een mooi deelnemersveld.
De startlijst staat op www.startlijsten.nl

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 13 apr 2013, 17:06

Veel succes en plezier morgen.

GUADALAJARA
Moderator
Berichten: 995
Lid geworden op: 30 mei 2008, 12:42

Bericht door GUADALAJARA » 14 apr 2013, 13:12

Ik ben benieuwd.
www.workingequitationholland.nl

Soepelerbewegen: Guasha voor mens en paard www.soepelerbewegen.nl

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 14 apr 2013, 21:27

Hoe was het bij jullie vandaag? Ik zag veel bekenden op de lijst staan, leuk.
Volgende week is er in Benningbroek ook een wedstrijd voor barokke paarden.
Even on topic, maar ik heb vandaag met Aqua weer 2 winstpunten gereden, tussen de KWPN ers. Ben super trots op mijn kleine holigan.

Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

Bericht door Cyrina » 16 apr 2013, 10:15

Goed zeg! Gefeliciteerd!

Het was ee nsuper dag! Mooi deelnemersveld met veel wisseling in rassen, dus niet enkel Friezen. Leuke sfeer e nook nog best veel publiek omdat het in de krant van coevorden had gestaan.

Was echt heel schattig. Was een oud mannetje, jaar of 90, die was daar al eerder dan wijzelf zo'n zin had hij in die dag! En die was enthousiast!! Allemaal vragen stellen en hoe bijzonder dit wel niet was. Op een gegeven moment zegt hij tegen mij; ik had nog nooit van mijn leven een Frederiksborger gezien en nu is dat toch nog gelukt.. dat is toch mooi! Alleen daarom zou je zoiets al doen...

We hadden ook leuke jury;s die duidelijk jureerde, fout is fout, goed is goed per onderdeel. Dus je kon op je lijst een 3 hebben maar ook een 8. Geen 5en en 6en gevers..

Ondanks dat ik de 14 dagen ervoor maar 3 keer had gereden toch ook besloten om mee te doen, uiteraard zat ik er daar ook pas 10 min van te voren op.. Stap en draf was ik heel tevreden over maar in de galop werd hij wel even heel erg blij, haha Heeft me in de eerste proef net mijn winstpunt gekost (179), maar in de 2e kon ik de boel net iets meer handelen en had ik toch winst! (181). Toch best knap van Canta met zo weinig voorbereiding :lol:

alle uitslagen staan op www.wedstrijdplatform.nl

GUADALAJARA
Moderator
Berichten: 995
Lid geworden op: 30 mei 2008, 12:42

Bericht door GUADALAJARA » 16 apr 2013, 10:24

Wat super om te lezen zeg. En dat oude manneke, die zou je toch een ritje op een Frederickborger gunnen !
www.workingequitationholland.nl

Soepelerbewegen: Guasha voor mens en paard www.soepelerbewegen.nl

Cyrina
Lid
Berichten: 2505
Lid geworden op: 28 mei 2008, 09:29

Bericht door Cyrina » 16 apr 2013, 22:21

Nou echt!

Fototjes van mezelf;

Afbeelding

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 17 apr 2013, 10:41

Wow wat een knap stel zijn jullie.

Plaats reactie