Campeche, 8- jarige PRE ruin

Paarden te koop
Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Campeche, 8- jarige PRE ruin

Bericht door Monique » 04 mei 2012, 17:43

Voor mijn vriendin zet ik hier, met heel veel verdriet haar paard te koop.

Campeche, 8- jarige PRE ruin. V: Azkar M: AlondraXV
Stokmaat 1.58

Zeer lief paard die helaas met erge zomerecceem te kampen heeft. Mijn vriendin kan hem daarom niet houden, hij kan geen hele dagen op de wei en aangezien zij haar wei aan het bos heeft, wordt hij helemaal gek van de jeuk. Het doet haar veel pijn om hem te moeten verkopen maar heeft té erg met hem te doen om hem op deze manier te houden. Zij zoekt dan ook een heel goed nieuw huis voor hem en hoeft ook niet de hoofdprijs voor hem.

Wie weet iemand die deze knappe, lieve vent een mooie toekomst kan geven?
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
groetjes, Monique, Duende en Ashley

Patries
Lid
Berichten: 3075
Lid geworden op: 29 mei 2008, 22:31

Bericht door Patries » 04 mei 2012, 19:37

Jee wat sneu. Leuk paard.

Ensueño had ook vreselijke jeuk vorig jaar, maar een burka hielp perfect. Is dat gene optie? Volgens mij heb je die rotvliegjes overal zitten, behalve misschien vlak langs de kust.
Mijn dierbaarste vrienden.... Ensueño en Bailando

Indira
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 31 mar 2011, 18:41

Bericht door Indira » 04 mei 2012, 21:23

Ook langs de kust zitten ze helaas...

Indira heeft zich in het najaar van van 2010 ook helemaal kaal geschuurd. Ik heb toen allerlei pilletjes poedertjes en zalfjes geprobeerd niets hielp. En voor een burka was het helaas te laat. gelukkig werd het ineens koud en ging het langzaamaan beter. Het seizoen daarop meteen de rambo sweet itch hoody op en inmiddels heeft ze weer een schitterende bos manen.
Wel moet ze met mooi weer haar rsih op en met regen een ongevoerde regendeken met hals op maar het gaat nu super.

Heel consequent een goede deken op en ze kunnen gewoon naar buiten.
Ik woon ook in een bosrijk gebied op zandgrond en mijn paard staat gewoon op de weide.
Het kost even een investering van een goede deken en een goede verzorging maar als ze echt zo gek op dat paard is heeft ze dat er vast voor over.
Mijn blonde dames: PRE Indira en Haflinger Michella.

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 04 mei 2012, 21:43

Dat is wel heel sneu voor beide. Niet om kritisch te doen, maar weet ze zeker dat het zomereczeem is?
Want vaak is jeuk een gevolg van iets anders. Heeft hij bijvoorbeeld overgewicht? Dan kan afvallen al de helft schelen, een goede deken de andere helft. Wat voor hooi krijgt hij, of krijgt hij kuil? Het ruwvoer is ook zo van belang in samenhang met het krachtvoer.
Mocht ze nog niet een deskundige erbij hebben gehaald. Adviseer haar om iemand erbij te halen die er verstand van heeft en hun beide kan helpen. Zo sneu om hem hiervoor te verkopen als het probleem bij hem ligt en niet bij de omgeving. Door verkoop help ze hem misschien niet.
Goed bedoeld allemaal :lol:
(Ze mag ook contact met mij opnemen als ze vragen heeft. Misschien kan ik haar wat verder op weg helpen)

Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Bericht door Monique » 04 mei 2012, 23:03

Campeche staat al helemaal ingepakt op de wei en ze heeft ook al van alles geprobeerd qua kruiden, pillen enz. Hij heeft de wintermaanden bij ons op stal gestaan en ondanks de rijke kuil die hij kreeg begonnen zijn manen en staart goed te groeien en had hij nergens last van. Sinds een paar weken staan hij weer dag en nacht op de wei. Mijn gevoel zegt dat het de rijke wei is met voorjaarsgras en de combinatie met steek en kriebelbeestjes. Maar ze heeft nu geen andere optie dan deze wei. Ze wil hem dolgraag houden maar als je paard op zijn kont de wei doorgaat van de jeuk is dat natuurlijk verschrikkelijk om te zien.

Chantal, ik zal haar voorstellen om jou te bellen! Ze heeft er echt verdriet van.
groetjes, Monique, Duende en Ashley

chantal
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:32

Bericht door chantal » 05 mei 2012, 08:03

Het is ook niet leuk om je paard zo te zien lijden. Ik heb met hem te doen.

Als ik het zo lees dan zou ze als eerste moeten stoppen met het kuil (ook niet in de wintermaanden geven) en 2e snede hooi moeten geven. En daarbij niet op het voorjaarsgras, maar pas als hij dat aankan in juni op de weide.
Als ze een mogelijkheid heeft om hem op de paddock te zetten, gelijk doen!
Er zijn een hoop dingen die ze nog zou kunnen ondernemen met hem, als ze dat wilt natuurlijk.

Indira
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 31 mar 2011, 18:41

Bericht door Indira » 05 mei 2012, 13:51

Waarom kan hij 's nachts niet op sta? Als de mugjes er weer zijn zorg ik er wel voor dat Indira rond zonsop en zonsondergang op stal staat.
Mijn blonde dames: PRE Indira en Haflinger Michella.

Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Bericht door Monique » 05 mei 2012, 14:27

Zij heeft haar paarden in de zomer dag en nacht op de wei en geen beschikking tot een stal. Het zou mijn keus ook niet zijn om ze altijd buiten te hebben staan maar het is voor haar nu niet anders.
groetjes, Monique, Duende en Ashley

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 30 sep 2012, 17:16

Heeft dit paard al een nieuwe plek inmiddels?
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Bericht door Monique » 30 sep 2012, 17:30

Nee, dit paard staat nog steeds te koop, helaas. Gelukkig wordt het nu kouder en valt het weer mee met de jeuk.
groetjes, Monique, Duende en Ashley

Plaats reactie