Campeche, 8- jarige PRE ruin

Paarden te koop
Kelly
Lid
Berichten: 791
Lid geworden op: 21 apr 2009, 00:24

Bericht door Kelly » 30 sep 2012, 22:06

Monique schreef:Nee, dit paard staat nog steeds te koop, helaas. Gelukkig wordt het nu kouder en valt het weer mee met de jeuk.
Het wil niet zeggen dat hij aan zee geen jeuk heeft.
Ik ken hier ook genoeg schuurders.
Als het onhoudbaar is voor het dier vind ik persoonlijk dat je als eigenaar een andere beslissing moet nemen.
:!: Adorno :!:

Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Bericht door Monique » 30 sep 2012, 22:12

Het is nog niet onhoudbaar hoor Kelly anders had zijn eigenaresse al wel andere beslissingen genomen. Het is ook het eerste jaar dat hij het zo erg heeft. Toen ze hem kocht vorig jaar had hij nog prachtige lange manen.
groetjes, Monique, Duende en Ashley

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 01 okt 2012, 09:43

Ik wil mij nergens mee bemoeien , maar vaak heeft die erge jeuk ook met voeding te maken, o.a. suikers in het gras. Gluco Balance is een produkt die die suikers meer in evenwicht brengt en afbreekt. Het wordt o.a. ook met hele goede resultaten gebruikt bij paarden met insuline resistentie.
Erik Laarakkers is een DA waar ik met zo'n paard eens naar toe zou gaan.
Ben je 150,- euro kwijt aan een heel uitgebreid consult.

MissesDon
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mei 2012, 15:47

Bericht door MissesDon » 01 okt 2012, 12:14

mischien een tip voeders van marstall zijn ook heel goed en een paar zonder melasse.

Nicole
Adminstrator
Berichten: 8218
Lid geworden op: 30 mei 2008, 11:40

Bericht door Nicole » 01 okt 2012, 13:25

Ik zou het naar de eigenaar wel zo correct vinden om hier niet te gaan bespreken wat ze wel of niet zou moeten doen of laten.
Discussies/raad/adviezen oid daarover passen hier niet echt thuis. Hier wordt een paard te koop/ander thuis aangeboden meer niet.

Dank voor het respect naar de eigenaar.
Leef je droom, droom niet je leven...
www.paardentango.nl

maura emanuel
Lid
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:44

Bericht door maura emanuel » 01 okt 2012, 16:53

Nicole , het is goed bedoelt hoor. Dit is toch een forum om elkaar o.a. veel tips te geven. Zolang dat paard nog bij haar staat, lijkt het mij prettig voor de eigenaresse om zo goed mogelijk voor dat beestje te zorgen.

Jij deelt ook van alles van paarden die niet van jou zijn, verkocht moeten worden. Eigenaars van die paarden zijn ook geen forum lid!!!!!!!

Monique
Lid
Berichten: 1003
Lid geworden op: 30 mei 2008, 23:24

Bericht door Monique » 01 okt 2012, 18:13

Ik heb al mijn ideeën en die van het forum al doorgegeven, helaas is dat het enige wat ik kan doen, het is niet mijn paard. De eigenaresse is ook geen lid hier.

Ze is er wel van overtuigd dat het een voedingsprobleem is en doet er ook van alles aan om die jeuk te voorkomen, paard staat op een te rijke wei en daar zij ook nog een arabier heeft, die het wel goed doet op haar wei, wil ze hem verkopen. Ze heeft geen mogelijkheid om hem ergens anders te stallen.
groetjes, Monique, Duende en Ashley

Plaats reactie